شناسهٔ خبر: 112505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با برگزاری سومین دوره آموزش و مهارت افزایی امامان جماعت روحانی سازمان راهداری انجام شد؛

برگزاری دومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان

ستاد اقامه نماز سمنان 2.jpg همزمان با برگزاری سومین دوره آموزش و مهارت افزایی امامان جماعت روحانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل با حضور منصور کیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان و حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین مدیر ستاد اقامه نماز استان و دیگر اعضای شورا در محل اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور کیایی در ابتدا ضمن عرض خوش آمدگویی به حاضران هدف از برگزاری این جلسه را تبیین برنامه های اجرایی در ایام سفرهای تابستانی، اعیاد قربان و غدیر و محرم عنوان نمود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه با بیان آثار و برکات نماز جماعت و اثرگذاری آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی انسانها ، اظهار داشت: نماز یک ارتباط شخصی فرد با خداوند متعال است که با برگزاری آن به صورت جماعت می توان تفکرات فردی را به تفکرات جمعی تبدیل و از آن بهره جست لذا در این راستا سعی کرده ایم  برای ساخت نمازخانه های بین راهی بسیار حساس برخورد کنیم زیرا هر چه قدر نمازخانه های ما زیباتر، تمیزتر و معطر باشد به همان اندازه نیز جاذبه آن برای مردم بیشتر خواهد بود.
منصورکیایی در ادامه یادآورشد: در خصوص اقامه نماز نیز سعی شده است با برگزاری نماز جماعت، حلقه صالحین، قرائت یک صفحه قرآن در هر روز و ... برنامه ها را در اداره بنحوی مدیریت کنیم که اثرات آن در تربیت فرزندان ، افزایش کارآئی و رعایت اخلاق اسلامی در بین کارکنان ظهور و بروز داشته باشد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز ضمن تشکر از فعالیت‌ها و تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان در ترویج و توسعه فرهنگ نماز، بیان کرد: هدف همه دستگاه‌ های اجرایی باید این باشد که از تمام ظرفیت و امکانات ممکن در جهت ترویج و توسعه نماز استفاده کنند.
وی با اشاره به افتتاح دوباب نمازخانه بین راهی در سال گذشته، تصریح کرد: افتتاح این نمازخانه ها نشان از توجه مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به امر نماز و خدمات رسانی به مردم را دارد که موجب تقدیر و تشکر است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین به سفرهای تابستانی اشاره کرد و افزود: برای بهره‌مندی بیشتر مسافرین از امکانات نیاز است نظارت و ارزیابی نمازخانه های بین راهی مضاعف گردد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان همچنین بیان داشت: تقویت فرهنگ اقامه نماز موجب افزایش وحدت و همدلی در جامعه می شود که  خوشبختانه امروز اغلب بر اقامه نماز در محل کار اهتمام جدی داشته و اهمیت خوبی می‌دهند لذا امیدواریم اهداف و انتظارات ستاد اقامه نماز به تدریج و بیش از پیش تحقق یابد.
شایان ذکر است در این جلسه برنامه های بومی و استانی در راستای نماز مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.