شناسهٔ خبر: 112514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان اعلام کرد:

آغاز اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار در استان سمنان

رجایی فرد.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از آغاز اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار در استان با همکاری پاسگاه‌های پلیس راه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رجایی فرد گفت: راه ها سرمایه های ملی هر کشورند که صیانت از آن ها گرچه وظیفه ای همگانی است اما نقش خادمان عرصه حمل ونقل، بخصوص رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی در این میان بیشتر از دیگر آحاد مردم است.

وی توضیح داد : حمل بار با اضافه تناژ، علاوه بر آنکه موجب برهم زدن تعادل وسیله نقلیه و ایجاد مشکل در کنترل آن می گردد خسارات جدی به جسم راه وارد می نماید که متاسفانه برخی از رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا بدون توجه به این موضوع به منظور بهره برداری از سود بیشتر اقدام به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز می نمایند لذا با توجه به پاره ای تخلفات انجام شده در خصوص افزایش تناژ بار، تشدید نظارت و کنترل شبانه روزی ناوگان عمومی، بخصوص ناوگان حمل بار، جهت جلوگیری از افزایش تناژ طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار برای نخستین بار همزمان با سراسر کشور در سمنان آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان به تعامل و همکاری خوب پلیس راه اشاره نمود و گفت: با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های مرتبط، نسبت به صدور و اعمال قوانینی همچون جرائم نقدی و پرداخت خسارت به ابنیه راه، به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس‌راه در دست اجرا است.
رجائی فرد از ملزومات حمل بارهای فله همچون پودر سنگ ، سیمان و غیره را استفاده از چادر دانست و گفت: انتشار مصالح فله در سطح راه، علاوه بر آسیب های جدی به جسم راه، موجب بروز حوادث دل خراشی می گردد که جبران آن ها غیرممکن است.

وی در پایان ضمن درخواست از تمامی رانندگان بخش حمل و نقل کالا جهت رعایت همه جانبه مقررات ترافیکی، عنوان نمود: تغییر رفتار ترافیکی متناسب با استانداردهای بین المللی ، موجب پویایی و رونق در بخش حمل ونقل جاده ای و افزایش ضریب ایمنی سفرهای برون شهری می شود.