شناسهٔ خبر: 11256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح دو هزار و ۵۰۰ مسکن مهر آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت

افتتاح مسکن مهر اردبیل مراسم آئين افتتاح نمادين دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی در حالی با حضور قائم مقام وزير راه و شهرسازی و برخی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي آذربايجان غربي، آئين افتتاح نمادين دو هزار و ۵۰۰ واحد مسكن مهر در استان با حضور احمد اصغري مهرآبادي قائم مقام وزير در اجراي طرح مسكن مهر، قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي، خليل محبت خواه مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي و نادر قاضي پور نماينده مردم شهرستان اروميه در مجلس شوراي اسلامي در پروژه كوثر ۷۸۴ واحدي كاركنان سپاه گلشهر اروميه برگزار شد.

مهرآبادی در این مراسم گفت: از دو ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسكن  مهر در سطح كشور كه از ابتداي شروع طرح در دست احداث بوده، يك ميليون و ۴۸۵ هزار واحد افتتاح شده است كه پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري اين ميزان را به يك ميليون و ۸۰۰ هزار واحد افزايش دهيم.

مهرآبادی بیان کرد: واحدهايي كه تا كنون به بهره برداري نرسيده است به دليل نبود خدمات زيربنايي بوده كه در اين زمينه با وزارت نيرو به توافق رسيده ايم.

خليل محبت خواه نیز در این مراسم گفت: دو هزار و ۵۰۰ واحد مسكوني افتتاح شده که شامل يك هزار و ۴۸۸ واحد در شهرستان  اروميه،  ۱۴۴ واحد در شهر پيرانشهر، ۲۲۹ واحد در شهر سلماس، ۲۷۶ واحد در شهر مهاباد، ۱۴۴ واحد در شهر مياندوآب و ۱۷۶ واحد در شهر نقده است.

وي تسهيلات بانكي براي هر واحد را ۳۰۰ ميليون ريال اعلام كرد و افزود: اين واحدها داراي امكانات و خدمات زيربنايي بوده و ميانگين زيربناي مفيد هر واحد مسكوني ۸۵-۷۵ مترمربع و ميانگين  آورده اعضا نيز  ۲۰۰ الي ۴۰۰ ميليون ريال است.

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در ادامه بیان کرد: تا پايان سال ۹۴، پنج هزار واحد مسكوني و تا ۶ ماهه اول سال ۹۵ نيز ۱۲ هزار واحد مسكوني  به بهره برداري مي رسند.

مشخصات پروژه ۷۸۴ واحدي كاركنان سپاه اروميه در ۸ بلوك، ۱۴ طبقه مسكوني با ميانگين زيربناي مفيد هر واحد مسكوني ۸۵ متر مربع است./

نظر شما