شناسهٔ خبر: 112562 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ممنوعیت شنا ومحدودیت تردد دریایی برای قایق های سبک و تفریحی/ پیش بینی دمای۵۰ درجه ای برای اهواز / تهران دوباره گرم می شود

طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش دمای هوا از امرزو تا سه شنبه در سطح کشور گفت: با توجه به وزش بادهای جنوبی در خلیج فارس هوای بوشهر و خوزستان تاسه شنبه به طور قابل ملاحظه ای شرجی خواهد شد و پیش بینی می شود دمای اهواز در روزهای پایانی هفته به ۵۰ درجه برسد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیان آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز یکشنبه ۱۹ تیرماه و روزهای آتی، گفت: امروز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان‌و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس با رشد ابرهای همرفتی رگبار ، رعد وبرق، وزش باد شدید گاهی گرد و خاگ پیش بینی می شود و در مناطق مستعد احتمال تگرک هم وجود دارد.

وی افزود: این شرایط از فردا تا چهارشنبه با شدت در این مناطق می تواند تداوم پیدا کند، سایر مناطق کشور تا پنجشنبه جوی پایدار خواهند د اشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا از امروز تا سه شنبه در سطح کشور افزایشی خواهد بود به ویژه برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب، دامنه های جنوبی البرز افزایش دما خواهیم داشت. همچنین با توجه به وزش بادهای جنوبی در خلیج فارس هوای بوشهر از امروز تا سه شنبه و برای خوزستان برای فردا و پس فردا به طور قابل ملاحظه ای شرجی خواهد شد. برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی می شود دمای اهواز به ۵۰ درجه برسد.

به گفته نقشینه از امروز تا پایان هفته برای شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد وخاک پیش بینی می کنیم و از روز سه شنبه بر شدت وزش باد افزود می شود.

وی افزود: برای عراق هم طی این مدت با توجه به وزش بادهای فصلی پتانسیل تشکیل توده گرد وخاک و انتقال آن به بخش هایی از جنوب غرب وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌کنیم و از سه شنبه تا پایان هفته بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد و پدیده غالب در دامنه‌های جنوبی البرز تا پایان هفته وزش باد همراه با غبار رقیق خواهد بود.

نقشینه همچنین گفت: دریای عمان و تنگه هرمز  امروز مواج و متلاطم می شود و  تا روزسه شنبه هم ادامه دارد همچنین ممنوعیت شنا و محدودیت تردد های دریایی برای شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی برای سواحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان و همچنین استان هرمزگان تا شرق تنگه هرمز اعلام شده است و ارتفاع موج ۱.۵ تا ۳ متر برآورد شده است و در مناطق فراساحل دریای عمان ۲.۵ تا ۴ متر خواهدشد.خلیج فارس هم فردا مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان افزود: بیشنیه دمای امروز تهران ۳۸ درجه خواهد بود و فردا و پس فردا ۳۹ و ۴۰ درجه پیش بینی می شود. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش ۲ الی ۳ درجه ای دما در تهران رخ خواهد داد.