شناسهٔ خبر: 112647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

 رشد ۵۲ درصدی اعتبارات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

مهدی سینایی- اصفهان رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در یکسال گذشته اعتبارات ملی این اداره کل بیش از ۵۲ درصد افزایش و اعتبارات استانی نیز حدود  ۲۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی سینایی رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بودجه چارچوبی را برای تنظیم سیاست‌های دولت و سازمان‌ها فراهم می‌کند اظهار کرد: بودجه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از منابع ملی و استانی تامین می‌شود، که اعتبارات ملی آن از طریق وزارت راه و شهرسازی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبادله موافقتنامه و به استان ابلاغ می‌شود و برای اعتبارات استانی نیز مبادله موافقتنامه از طریق این اداره‌کل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام می‌پذیرد.  

 وی اذعان داشت: طی سال‌های گذشته بودجه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان کاملا متاثر از شرایط کشور تغییر کرده است به نحوی که از سال ۱۳۹۴ اعتبارات عمرانی روندی نزولی داشته اما خوشبختانه از سال ۱۳۹۸ با پیگیری بیشتر مسئولین این روند تغییر و رو به افزایش بوده است.  

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افزایش بیش از ۵۲ درصدی اعتبارات ملی این اداره‌کل در یکسال گذشته، گفت: اعتبارات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به بیش از سه هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است این در حالی است که تخصیص از افزون بر یکهزا و ۷۹۳ میلیارد ریال به بیش از یکهزار و ۷۳۲ میلیارد ریال رسیده است.  

 وی با بیان اینکه روند اعتبارات استانی در یکسال گذشته از افزایش قابل توجه بر خوردار بوده و حدود  ۲۱۳ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه تخصیص اعتبار نیز در این بخش رشد قابل ملاحظه ای داشته و از بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال به بیش از ۵۲۲ میلیارد ریال افزایش داشته است که حدود ۱۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.  

 سینایی در خصوص توزیع اعتبار و تخصیص در بخش‌های مختلف اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰ در اعتبارات استانی، بخش سه درصد نفت و گاز حدود ۳۳.۳۴ درصد تخصیص دارد علی رغم اینکه این بخش در سنوات گذشته بیشترین تخصیص را داشته است.  

 وی با بیان اینکه اعتبارات استانی و اعتبارت ترمیمی نمایندگان مجلس هر کدام بیشتر از ۷۰ درصد تخصیص داشته‌اند گفت: در مجموع اعتبارات استانی در سال گذشته از مبلغ بالغ بر ۲۷۳ میلیارد ریال به بیش از ۸۵۱ میلیارد ریال افزایش قابل توجهی داشته است.  

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در بخش اعتبارات ملی نیز ساخت و توسعه راهها بیش از یکهزار و ۲۵۹ میلیارد ریال اعتبار و افزون بر ۷۹۴  میلیارد ریال تخصیص، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموع بیش از ۶۹۵ میلیارد ریال اعتبار و بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال تخصیص و توسعه راه‌های کویری ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و ۳۵ میلیارد ریال تخصیص را به خود اختصاص داده‌اند.