شناسهٔ خبر: 11268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌های روستایی خراسان رضوی

افتتاح خراسان رضوی اداره راه و شهرسازی مه ولات در خراسان رضوی اعلام كرد راه روستایی احمد آباد -گلستان در این شهرستان در حالی افتتاح شد که با بهره برداری از آن ،روستاهای این شهرستان از نعمت ۱۰۰ درصدی راه آسفالته برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرپرست اداره راه و شهرسازی مه ولات ،با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری، اجرای طرح های مشارکتی وزارت راه و شهرسازی در آسفالت راه های روستایی شهرستان را نمونه بارز همدلی مردم و مسئولان دانست و گفت: احداث و آسفالت راه روستایی گلستان – احمدآباد به طول ۱۰.۵ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملي اجرا شده است.

 عباسعلی بخشی با اشاره به اینکه هفته دولت، هفته پیوند مردم و مسئولان است، افزود: با بهره برداری از محور گلستان - احمدآباد، برخورداری شهرستان مه ولات از نعمت راه آسفالته روستایی به صد در صد خواهد رسید.

وی گفت:طرح های احداث راه های روستایی از وظایف ذاتی دولت و موجب برقراری عدالت اجتماعی و تأمین توسعه پایدار مناطق روستایی خواهد شد. 

وی کوتاه شدن مسیر و صرفه جویی در زمان و سوخت، تسریع در حمل به موقع محصولات کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر را از مزایای احداث راه های روستایی بر شمرد و بیان کرد: با افتتاح این راه روستایی ضمن کوتاه شدن مسیر و صرفه جویی در زمان، هشت روستا به طور مستقیم و غیر مستقیم از نعمت راه روستایی آسفالته بهره مند می شوند. 

بخشی در خصوص روند اجرای پروزه های مشارکتی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری افزود: راه و شهرسازی مه ولات توانست  با جذب یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کمک خیرین روستایی، ۱۹ کیلومتر از راه های روستایی حوزه استحفاظی خود شامل محورهاي زرمهر، حسن آباد، دوغ آباد و جنت آباد را روکش ماسه آسفالت گرم  نموده و دو هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی شهرستان را از نعمت آسفالت با کیفیت برخوردار سازیم. 

بهره برداری از  راه روستايي چناران - كمبلان 

صنعت الله فيروزه رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان چناران در مراسم بهره برداري از این طرح گفت: اين طرح با مشاركت مردمي و اعتباري بالغ بر ۷۰ميليون تومان اجرا شده است.

وي هدف از اجراي عمليات آسفالت اين محور روستايي را تأمين و ارتقاء ايمني عبور و مرور در محورهاي روستايي برشمرد و بیان کرد: عمليات آسفالت ۸۰۰ متر از راه روستايي كمبلان با عرض آسفالت ۵/۵ متر و ضخامت آسفالت ۶ سانتيمتر است.

فيروزه بیان کرد: با افتتاح اين طرح ۱۸۰ خانوار از نعمت راه آسفالته مناسب برخوردار شده اند./

نظر شما