شناسهٔ خبر: 112690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه نخست امسال انجام شد:

جابه‌جایی بیش از ۵۶ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری شهرستان ساوه

مسافری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه از جابه‌جایی بیش از ۵۶ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری از مبدأ ساوه در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «ابراهیم مردانی» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سفرهای ثبت شده از مبدأ ساوه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه هفت هزار و ۳۱۷ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری به ثبت رسیده است که حکایت از جابه‌جایی بیش از ۵۶ هزار نفر مسافر دارد.

وی افزود: حدود ۱۴ درصد از مجموع مسافرین جابه‌جا شده از مبدأ ساوه بصورت درون استانی و ۸۶ درصد بصورت برون استانی انجام پذیرفته است.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه، ۴۵ درصد از مسافرین ساوه از طریق ناوگان اتوبوسی، ۳۰ درصد توسط تاکسی‌های سواری برون شهری و ۲۵ درصد بواسطه ناوگان مینی بوسی جابه‌جا شده‌اند.

وی سهم ساوه از مجموع مسافرین جابه‌جا شده در استان مرکزی را ۱۵ درصد برشمرد و بیشترین مقصد آنان را تهران عنوان کرد.

مردانی تصریح کرد: ساوه دومین رتبه جابه‌جایی مسافر در بین شهرستانهای استان را دارد که این امر بر اهمیت نظارت بر فعالیت شرکت‌های مسافربری دلالت دارد که در این راستا کارشناسان حمل و نقل این اداره بطور مستمر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان را کنترل و پایش نموده و تلاش می‌کنند تا سطح خدمات دهی به مسافران را ارتقاء بخشیده و موجب استقبال مردم برای استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری در انجام سفرهای برون شهری شوند.

طرح «گشت دروازه‌ای»، «کنترل تأخیر در مبدأ و حین سفر» و بازدیدهای دوره‌ای از جمله اقداماتی است که برای کنترل فعالیت شرکت‌های مسافربری و رانندگان بصورت مستمر انجام می‌شود تا مسافرین از خدمات مناسب حمل و نقل مسافری برون شهری بهره‌مند شوند.