شناسهٔ خبر: 112715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری پلدختر خبر داد:

اجرای ۱۰۸ کیلومتر خط کشی در سه ماهه اول امسال

اجرای ۱۰۸ کیلومتر خط کشی در سه ماهه اول امسال در پلدختر در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۰۸ کیلومتر از محور خرم‌آباد _ پلدختر خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، روح‌اله شریف‌زاده با اشاره به عملکرد سه ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر گفت: در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه، با هماهنگی اداره ایمنی را و حریم، ۱۰۸ کیلومتر از محور خرم‌آباد_پلدختر خط کشی شده است.

وی از ثبت مشخصات ۵۶۱دستگاه پل و ابنیه فنی راه در سامانه مدیریت زیرساخت حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: در سه ماهه امسال، شانه‌سازی و رفع اختلاف سطح و افتادگی شانه در طول ۱۱ کیلومتر، اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی فوگ‌سیل در طول ۱۴ کیلومتر در محور پلدختر-دهلیج، ایجاد رمپ ورودی در تقاطع محور اصلی پلدختر-خرم‌آباد به محورهای روستایی امیران و دروغ‌زناب به میزان ۳۵۰مترمربع و رفع آب‌شستگی و شانه‌سازی حاشیه راه به میزان ۲۴هزار مترمکعب انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر، لکه‌گیری و چاله‌گیری سطح راه به میزان ۱۷۰ تن، خاکریزی و پر کردن پشت دیوار حائل به میزان ۷۵۰مترمکعب، تنقیه و بازگشایی دهانه پل به تعداد ۱۵دهانه، ریزش‌برداری و پاکسازی حاشیه راه به میزان ۳۵۰مترمکعب و ایجاد هره خاکی در حاشیه راه به طول دو کیلومتر را از دیگر اقدامات شاخص در سه ماهه امسال عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در این مدت، اصلاح شیب شیروانی به طول دو کیلومتر، تیغ‌زنی، کانال‌زنی و علف‌زنی حاشیه راه به طول ۱۲کیلومتر، پاکسازی، نخاله‌برداری و تنظیف حریم راه به میزان هزار و ۸۰۰مترمربع، نصب ۴۵عدد تابلوی و علائم ایمنی، به‌روزرسانی ۲۰عدد و ساماندهی ۱۶۵عدد تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده، شست‌وشوی ۵۵۰عدد تابلو و علائم ایمنی، بازسازی و ترمیم تابلوهای اطلاعاتی به میزان ۱۶مترمربع صورت گرفته است.

شریف‌زاده از بهسازی ۲۲کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: در این مدت با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی، شش کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان پلدختر روکش آسفالت شده است.

وی، کنترل دروازه‌ای ناوگان باری به تعداد ۷۶۴ دستگاه، ناوگان مسافر به تعداد ۷۵ دستگاه و ۱۸دستگاه ناوگان حمل مواد خطرناک و عبور چهار محموله ترافیکی را از عملکردهای شاخص در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.