شناسهٔ خبر: 112734 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد؛

سه پایانه تمام مکانیزه غلات بندر امام (ره) در دست ساخت/ توان دینامیکی تخلیه‌وبارگیری کالاهای اساسی افزایش می‌یابد

پایانه غلات مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام مراحل ساخت سه پایانه تمام مکانیزه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۱۲ میلیون تن به توان دینامیکی این منطقه ویژه اقتصادی اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: با هدف ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا، عملیات اجرایی احداث سه پایانه تمام مکانیزه غلات در این منطقه در حال انجام است که حجم سرمایه‌گذاری تعهد شده بخش خصوصی در ساخت این پایانه‌ها، بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه، به طور میانگین طی چند سال اخیر بیش از ۷۶ درصد واردات غلات کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) انجام شده است، گفت: بر همین اساس، احداث این پایانه‌ها و افزایش ظرفیت توان دینامیکی بندر برای تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه ۹۶ شرکت برای ایجاد زیرساخت های لازم بندری و لجستیک، در بندر امام خمینی (ره) اقدام به سرمایه گذاری‌های کرده‌اند، افزود: عمده این سرمایه‌گذاری‌ها به بهره‌برداری رسیده‌ است و تعداد دیگری از آنها نیز هم‌اکنون در مرحله عملیات اجرایی هستند که از جمله آنها می‌توان به احداث پایانه های مکانیزه غلات اشاره کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: تاکنون در بندرامام خمینی (ره) ۵۷ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری تعهد شده که ارزش روز آنها حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.