شناسهٔ خبر: 11275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از بیش از ۷۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی

افتتاح راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افتتاح بیش از ۷۰ کیلومتر راه روستایی و روكش آسفالت در این استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم با اشاره به افتتاح بیش از ۷۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در هفته دولت، گفت: این میزان راه در شهرستان های استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از این میزان بیش از ۱۱ کیلومتر در شهرستان بجنورد است که شامل ابنیه و آسفالت راه روستایی ،نجف آباد -دهستان گرمخان به طول ۱۰ کیلومتر است که اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

بدیعی مقدم از آسفالت راه روستای قره باشلو با اعتبار یک میليارد و ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان دیگر پروژه های این هفته یاد کرد و گفت: پل روستای کلاغ آشیان و آسفالت این محور به طول ۶۰۰ متر نیز در این هفته به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بهره برداری از ۳۶ و نیم کیلومتر راه روستایی در شهرستان اسفراین، این پروژه ها را شامل احداث قطعه یک روکش آسفالت محور زیارت به لوجلی به طول ۱۰ کیلومتر و احداث و آسفالت راه روستایی حسن آباد به رباط به طول چهار کیلومتر اعلام کرد.

بدیعی مقدم همچنین از احداث و آسفالت راه دولو به دوآب به طول ۶ کیلومتر به عنوان دیگر پروژه افتتاحی در این هفته یاد کرد و افزود : بهسازی و آسفالت راه آنتنی قزل حصار به باداملق-شورک-عبدآباد نیز از دیگر پروژه های انجام گرفته است که در این هفته به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت : برای احداث و بهسازی این پروژه ها در مجموع اعتباری معادل ۸۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: ۱۶ کیلومتر راه روستایی نیز در جاجرم و هفت کیلومتر در مانه و سملقان به بهره برداری رسید.

بدیعی مقدم اعتبار هزینه شده به این منظور را ۱۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد./

نظر شما