شناسهٔ خبر: 112792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رقابت ۲۷۰ داوطلب در چهارمحال و بختیاری برای ورود به حرفه مهندسان

حسین علی مقصودی مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه سال جاری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری) حسینعلی مقصودی گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان  در رشته معماری (طراحی) همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه  از ساعت  ۸ صبح به مدت ۷ ساعت در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حال برگزاری است.

وی افزود:  دانشکده معارف دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برای حوزه آزمون برادران و دانشکده معماری این دانشگاه برای حوزه آزمون خواهران پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: بر اساس دستورالعمل آزمون و اعلام قبلی این اداره کل،درب های ورود به حوزه های آزمون از ساعت ۷ صبح بسته شده و ورود داوطلبان به جلسه با کارت شناسایی آزمون و کارت معتبر عکس دار یا کارت عضویت عکس دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام شد.

مقصودی همچنین از رعایت کلیه الزامات بهداشتی جهت برگزاری آزمون خبر داد و گفت: ۲۷۰ داوطلب در این رشته از آزمون ورود به حرفه مهندسان با یکدیگر به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۴۴ نفر آقا و ۱۲۶ نفر خانم هستند.

وی با اشاره به افزایش ثبت نام متقاضیان این آزمون نسبت به سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۰ در کلیه رشته ها ۲۵۰۰ متقاضی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان ثبت نام کردند که با توجه به قرار داشتن در اوج شرایط بیماری کرونا، تعداد شرکت کنندگان در آزمون کاهش یافته بود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این دوره از آزمون را، اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه مهندسی در رشته معماری(طراحی) برای مهندسین بیان کرد و ادامه داد: آزمون ورود به حرفه مهندسان برای ۷ رشته مهندسی (معماری، عمران، شهرسازی، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه‌برداری و برق) به شکل تستی و به مدت سه روز در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.