شناسهٔ خبر: 112811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان یکی از مولفه‌های مهم و عمده در تصادفات جاده‌ای استان سمنان

کیایی مدیرکل سمنان.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به عنوان یکی از مولفه های مهم و عمده در تصادفات جاده ای استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصور کیایی گفت: کمیسیون ایمنی راههای استان به منظور هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه های خدمت رسان استان در راستای فعالیت، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برمبنای پنج رکن ایمنی یعنی مدیریت ایمنی، راه ایمن، کاربر ایمن، خودروی ایمن و امداد و فوریت های پزشکی تشکیل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تاکید کرد: دسترسی به جابجایی ایمن به عنوان حق طبیعی هر شهروند ایرانی چشم انداز سند ایمنی به شمار میرود لذا ماموریت اصلی این کمیسیون باید به صفر رساندن فوتی ها و مصدومیت های ترافیکی جاده ای از طریق بهره گیری از مجموعه اقدامات مشترک برنامه ریزی شده به صورت یکپارچه باشد.

منصورکیایی بیان داشت: در سال جاری با برگزاری مستمر کمیسیون ایمنی راههای استان و کمیسیون راهبری تصادفات درصدد این برآمده ایم تا از موازی کاری و تداخل وظایف دستگاه‌های امدادی در صحنه تصادفات جلوگیری کنیم و با کالبدشکافی حوادث در بخش های مختلف نقش موثری را در این راستا ایفا نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان افزود: تحقق مولفه ایمنی راهها، نیازمند یک اقدام همه جانبه همراه با آسیب شناسی جامع است لذا ارتقای ایمنی راه‌ها با توجه به اعتبارات و با اجرای طرح‌های زودبازده و کم‌هزینه مورد توجه و پیگیری است که البته بدلیل برخی مشکلات موجود یکسری از نقاط مستعد حادثه را نمی‌توان در زمان کوتاهی رفع کرد به همین دلیل از آشکارسازی یا نصب تابلو و دوربین های ثبت تخلف برای هشدار به رانندگان استفاده شده است یا سعی شده نیروهای خدوم راهداری یا پلیس راه در آن منطقه مستقر ‌شوند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بررسی نقاط پرتصادف گفت: علیرغم اقدامات خوبی که در بخش کاهش تصادفات صورت گرفته، متأسفانه ما همچنان شاهد حوادثی می‌شویم که اکثراً در محدوده ۳۰ کیلومتری از شهرها اتفاق می‌افتد که عامل اصلی آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

منصورکیایی یادآور شد: با توجه به اینکه این موضوع یکی از مولفه های مهم و عمده در تصادفات جاده ای استان سمنان است، احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و افزایش ضریب پوشش سامانه ‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان به منظور کاهش تصادفات به عنوان الویت شناخته شده و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. همچنین  با استفاده از تمام ظرفیت ها باجدیت  تلاش شده که خدمات مطلوبی  به کاربران جاده ای ارایه شود که قطعا رویکرد این اقدامات ایجاد آرامش و افزایش ایمنی و خدمات مطلوب است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توجه به ایمنی راه‌ها زمینه امنیت و رفاه شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند یادآور شد: راهدار امروز هوشمند و آینده نگر بوده و تلاش می‌کند همه فعالیت‌ها و اقداماتش با برنامه‌ریزی و اصولی انجام شود تا به نوعی ایمنی پایدار را برای مردم فراهم سازد و مردم دغدغه‌ای در حوزه ایمنی راه نداشته باشند اما لازم است فرهنگ سازی بیشتری در بین مردم صورت پذیرد که این فرهنگ سازی را باید هرکس از خودش آغاز کند.