شناسهٔ خبر: 112844 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امروز ۲۳ تیرماه اتفاق افتاد؛

بازگشت نخستین گروه حجاج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)

ببینید | مراسم استقبال از اولین گروه حجاج در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آیین بازگشت نخستین پرواز حجاج از شهر فرودگاهی امام‌خمینی در ترمینال سلام انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۳ تیر ماه آیین بازگشت نخستین پرواز حجاج از شهر فرودگاهی امام‌خمینی در ترمینال سلام انجام شد.

بر اساس اعلام شهر فرودگاهی بین المللی امام خمینی (ره) پروازهای بازگشت حجاج از ۱۸ فرودگاه کشور انجام می‌شود که ۳۰ درصد این پروازها مربوط به شهر فرودگاهی امام است.

کل پروازهای بازگشت حجاج ۱۶۵ پرواز است که حدود ۵۰ پرواز از بازگشت‌ها مربوط به ترمینال سلام است. همچنین از این تعداد ۲۷ پرواز از جده و ۲۳ پرواز از مدینه به کشور برنامه ریزی شده است.

بر اساس اعلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) این شرکت پذیرای ۱۱ هزار و ۴۴۷ زائر از ۱۱ استان کشور است و همچنین از این تعداد زائر حدود ۵ هزار و ۲۰۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به استان تهران است.

پروازهای بازگشت حجاج امروز ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا ۸ مرداد ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

بنابر اعلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پرترافیک‌ترین پرواز ترمینال سلام ۲۹ تیر و ۲ مرداد با ۵ پرواز برنامه ریزی شده است.

با توجه به شیوع کرونا هم اکنون مراقبت ها در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزایش پیدا کرده است و پایگاه‌های بهداشت مرزی فعال هستند تا چنانچه زائری دارای علائمی باشد مسائل درمانی وی پیگیری شود.