شناسهٔ خبر: 112914 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد:

بهسازی محیط حاشیه چابهار سال آینده به اتمام می‌رسد/ساماندهی حاشیه شهر چابهار با اجرا و ساخت ۱۶۳۷ واحد مسکونی/صدور پروانه ساختمانی ۸۴۰ واحد و معرفی به بانک

حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه به منظور ساماندهی حاشیه شهر چابهار برای بهسازی محیط شهری و آسفالت معابر ۹۴ میلیاردتومان هزینه شده است از صدور پروانه ساختمانی برای ۸۴۰ واحد از مجموع یکهزار و ۶۳۷ واحدی که در برنامه احداث مسکن در چابهار است، خبر داد.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از اقدامات آن بنیاد را در خصوص ساماندهی حاشیه شهر چابهار اعلام کرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با یادآوری اینکه کارهای مطالعاتی ساماندهی حاشیه شهر چابهار از سال ۱۳۹۸ آغاز و در اسفند همان سال طرح تهیه و مصوبات آن برای اجرا اخذ شد، گفت: به منظور ساماندهی حاشیه شهر چابهار و طرح مصوب، ابتدا بهسازی محیط در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آنها انجام شده است و بعد از آن نیز احداث واحدهای مسکونی به تعداد یکهزار و ۵۸۷ واحد آغاز شد.

سهرابی ادامه داد: در خصوص بهسازی محیط، آسفالت معابر و بهبود وضعیت محیط شهری، طی دو سال گذشته در مجموع ۹۲ میلیاردتومان هزینه شد که ۱۸ میلیاردتومان آن طی سال مالی ۱۳۹۹ و ۷۴ میلیاردتومان آن طی سال مالی ۱۴۰۰ هزینه شد.

وی توضیح داد: بر اساس اعتباری که به بنیاد داده شده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساماندهی معابر حاشیه شهر چابهار طی یکسال آینده به اتمام می‌رسد.

معاون بنیاد مسکن در خصوص برنامه احداث واحدهای مسکونی در حاشیه شهر چابهار نیز اعلام کرد: احداث یکهزار و ۵۸۷ واحد مسکونی در شهر چابهار در دستور کار قرار گرفته است که کارهای استعلام این تعداد واحد انجام شده و از این میزان ۸۴۰ واحد پروانه ساخت گرفته‌اند و در مراحل معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات قرار دارند.

معاون بنیاد مسکن سرعت دادن به ساماندهی اجرای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی چابهار را تسریع در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن عنوان کرد و افزود: با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان مسکن به این واحدها که هنوز اجرایی نشده است بخش فراوانی از بافت‌های حاشیه‌ای چابهار توسط بخس مسکن شهری بنیاد و زاهدان و همچنین توسط بخش عمران روستایی بنیاد، ساماندهی خواهد شد.

سهرابی یادآور شد: نقش بنیاد مسکن در ساماندهی حاشیه شهر چابهار، ساماندهی این واحدها و معرفی به بانک و نظارت بر اجراست.

وی همچنین اعلام کرد: در کنار آنها بنیاد مسکن پروژه ۵۰ واحدی را در همان زمین‌ها در حاشیه چابهار در دست اجرا دارد که اسکلت این تعداد واحد نیز به اتمام رسیده و سقف آن در حال اجراست.