شناسهٔ خبر: 112947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد:

رشد ۴۵ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای

رشد ۴۵ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به استان هرمزگان از روند تخلیه کالاهای اساسی و همچنین مراحل اجرایی طرح مشترک پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص کنترل تناژ اضافه بر ظرفیت ناوگان حمل و نقل بار، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به استان هرمزگان ضمن شرکت در نشست بررسی مشکلات و راهکارهای تسهیل در ترخیص کالاهای اساسی و نهاده های دامی که در بندر شهید رجایی برگزار شد، از روند تخلیه این کالا ها و همچنین مراحل اجرایی طرح مشترک پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص کنترل تناژ اضافه بر ظرفیت ناوگان حمل و نقل بار، بازدید کرد.

حمیدرضا شهرکی در این بازدید با اشاره به سختی کار رانندگان و همت این عزیزان در انتقال و حمل به موقع کالاها گفت: روند فعالیت ها در بندر مهم شهید رجایی خصوصاً در حوزه کالاهای اساسی مطلوب است به طوری که از ابتدای سال جاری شش میلیون و یکصد هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای در کشور حمل شده است و سهم بندر شهید رجایی و بندرعباس از این جابه‌جایی‌ها به تنهایی، بیش از یک میلیون تن کالا می باشد. وی با تاکید بر اینکه این میزان جابجایی در بندر شهید رجایی نسبت به جابجایی کالا در کل کشور ۱۸درصد است یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از ابتدای سال تاکنون شاهد رشد ۴۵ درصدی جابجایی‌ها هستیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه با حضور در محور بندر خمیر_بندر عباس، از نزدیک مراحل اجرای طرح مشترک این سازمان با پلیس راه کشور در خصوص کنترل تناژ اضافه بار ناوگان حمل و نقل بار را مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت اجرایی راهور فراجا کشور، مقرر شده است در سطح ملی طرح های مشترکی با موضوعات مرتبط حمل و نقل عمومی، اجرا شود.

شهرکی گفت: طرحی که از ۱۱ تا ۱۸ تیرماه در حال اجرا می باشد در خصوص کنترل تناژ مجاز ناوگان حمل باری و برخورد با تخلفات اضافه بار است. وی ابراز داشت: یکی از موضوعات مهم حفظ راهها به عنوان یک سرمایه ملی است که اضافه تناژ بار علاوه بر ایجاد خسارت به رویه راه و ابنیه فنی، ایمنی راه را نیز به خطر انداخته و موجب کاهش ایمنی راهها و افزایش هزینه‌های نگهداری و تعمیر ناوگان نیز می شود.

حمیدرضا شهرکی در بازدیدی که از پایانه مسافربری بندرعباس داشت گفت : با توجه به اجرای طرح یکپارچه هوشمند بلیت سفر در پایانه مسافربری بندرعباس و هوشمند سازی ساعات حرکت اتوبوس ها ، سفر با اتوبوس در استان با کمترین تاخیر انجام می شود . وی همچنین افزود : برای اطمینان از حرکت بموقع اتوبوسها و رضایتمندی مسافرین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس‌های مسافربری همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۱۲ تیرماه در استان هرمزگان اجرا شده است.

شهرکی متذکر شد: به موجب این طرح هرگونه تاخیر در حرکت و حین سفر اتوبوس‌های بین شهری استان در پایانه ای مسافربری بندرعباس و پایانه‌های عمومی مسافر به وسیله کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کنترل می شود. وی بیان داشت: طرح مذکور از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه در کلیه پایانه‌های عمومی مسافری سطح استان اجرا می‌شود و با استناد به بند ششم منشور حقوق مسافران از تاریخ ۱۲ تیرماه با هر گونه تاخیر ناوگان برخورد قانونی و متخلفین به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: خوشبختانه بدلیل بهره گیری از سامانه هوشمند بلیت سفر، ساعت حرکت اتوبوس ها به گونه ای تنظیم شده که سفر ناوگان با کمترین تاخیر انجام می شود و چنانچه اتوبوس در ساعت تعیین شده حرکت نکند سامانه بصورت اتوماتیک مسافر را به اتوبوس بعدی آماده سفر انتقال می دهد.

شهرکی در خصوص برخورد با تخلفات صورت گرفته نیز گفت:در رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر جدی هستیم و با در نظر داشت حق و حقوق مسافرین آماده هستیم در کمترین زمان به تخلفات احتمالی رسیدگی کنیم لذا در همین راستا سامانه پیامکی۲۰۰۰۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بصورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات مردمی است.