شناسهٔ خبر: 112950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹۰ روز انجام پذیرفت؛

 رفع تصرف فوری بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان

سرهنگ باقری ،اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های بعمل آمده طی ۹۰ روز ابتدای سال، بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی استان از دسترس سودجویان خارج و رفع تصرف فوری شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در خصوص وضعیت تعرض به اراضی ملی و اقدامات رفع تصرف فوری اظهار کرد: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اصفهان، طی سه ماه اول سالجاری، ۳۳ فقره وقوع تعرض به اراضی ملی شناسایی و رفع تصرف فوری شد.  

 وی با بیان اینکه وسعت این اراضی رفع تصرف شده در سطح استان بیش از ۵۳ هکتار بوده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سنوات گذشته روند افزایشی داشته است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت: مطابق با برآوردهای بعمل آمده ارزش اراضی بازپس گیری شده بیش از شش هزار میلیارد ریال بوده است که به بیت المال بازگردانده شد.  

 وی اضافه کرد: در این مدت و در راستای اجرای ۷ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف از اراضی ملی، بیش از ۱۳ هزار متر مربع در سطح استان اصفهان به ارزش برآوردی بالغ بر  ۶۱۹ میلیارد ریال رفع تصرف، قلع و قمع و خلع ید شده است.  

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل به صورت شبانه روزی و مستمر در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش این اداره‌کل هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

وی تصریح کرد: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می‌کند.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از مردم خواست از خرید اراضی دارای شک و شبهه و فاقد سند پرهیز کنند و در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده همچنین پس از کسب اطمینان و اخذ استعلام موقعیت این اراضی از مراجع ذی صلاح نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ موارد را اطلاع دهند.