شناسهٔ خبر: 112967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی:

برنامه راهبردی توسعه فارس با رویکرد توزیع متوازن تسهیلات تهیه شده است

جلسه رئیس مرکز سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه راهبردی توسعه استان با رویکرد آمایشی و نگاه توزیع متوازن تسهیلات در کل استان تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، فاطمه سادات حمیدیان، در نشست برنامه راهبردی توسعه و آمایش استان فارس در شیراز افزود: این برنامه بُرش وزارت راه و شهرسازی از برنامه آمایش کل کشور است که ذیل برنامه آمایش استان تعریف شده است.

وی ادامه داد: هدف از تبیین این برنامه این است که محوریت و افقی که برای استان متصور هستیم در جهت سیاست‌ها و تعیین راهبردها با نگاه آمایشی در فارس صورت گیرد تا شاهد کمترین اتلاف منابع در این استان باشیم و تخصیص منابع و تسهیلات در استان نیز با این نگاه باشد.

رئیس مرکز سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف ما در استان‌ها این است که این موضوع را تبیین کنیم که از ظرفیت شهرکتهای دانش بنیان استان استفاده شود و این همراهی در قالب هیات‌های اندیشه ورز، بین فضای کار دانشگاهی و فضای دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

حمیدیان افزود: همچنین با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب و قوانینی که بابت موضوعات دانش بنیان مصوب شده، ظرفیت‌های این قانون نیز باید به کار گرفته شود.