شناسهٔ خبر: 1130 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد:

رکورد بی‌سابقه 920 پرواز عبوری از آسمان ایران / پرترددترین ایرلاین‌های خارجی از آسمان ایران

ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در روز شنبه گذشته طی 24 ساعت تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به 920 فروند افزایش یافت که در تاریخ هوانوردی ایران بی‌سابقه است.

ابراهیم شوشتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: رکورد پروازهای عبوری از آسمان ایران روز شنبه گذشته (8 شهریور) با 920 پرواز عبوری از آسمان ایران شکسته شد.

وی با بیان اینکه میانگین پروازهای عبوری از آسمان ایران در سال گذشته 480 تا 490 پرواز بود، گفت: این میزان در حدود دو هفته گذشته به 905 پرواز رسید و در روز شنبه گذشته طی 24 ساعت تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به 920 فروند افزایش یافت که در تاریخ هوانوردی ایران بی‌سابقه است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور درباره پرترددترین ایرلاین‌ها از آسمان ایران نیز گفت: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس عمده پروازهای عبوری از آسمان ایران را دارند و شرکت‌های هواپیمایی امارات، الاتحاد امارات و هواپیمایی قطر بیشترین پروازهای عبوری از آسمان ایران را به خود اختصاص می‌دهند ضمن اینکه شرکت‌های بزرگ هواپیمایی دیگر نیز از آسمان ایران استفاده می‌کنند./

نظر شما