شناسهٔ خبر: 113017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دوازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مطرح شد؛

لزوم بهره گیری از الگوهای ویژه جهت ساخت و ساخت در عرصه بافت فرسوده

ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در دوازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مبانی کلی در بخش رویکرد بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهر اصفهان مطرح و در ارتباط با طرح‌های تشویقی برای ساخت و ساز در عرصه بافت‌های فرسوده به چند الگو رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ دوازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد.  

موضوعات این جلسه که به منظور هماهنگی بین بخشی تشکیل شد شامل ارائه طرح پیشنهادی بسته‌های مالی و فنی، گزارشی در خصوص محلات هدف بازآفرینی دارای مصوبه ستاد بازآفرینی شهری پایدار و گزارشی برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان جهت ساماندهی و توانمندسازی بافت فرسوده بود.  

در این جلسه پیشنهادات برای ساماندهی بافت فرسوده و تعیین الگوی منحصر به چند  محله هدف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: در دوازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان به مبانی کلی در بخش رویکرد بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهر اصفهان و همچنین در مجموعه شهرهای بزرگ در کل استان پرداخته شد.  

  وی با اشاره به مصوبه جلسه اخیر کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان پیرامون طرح‌های تشویقی در ارتباط با ساخت و ساز در عرصه بافت‌های فرسوده، اذعان داشت: در این جلسه مباحثی جزئی‌تر در این رابطه مطرح و خوشبختانه به چند الگو رسیدیم.  

قاری‌قرآن ابراز امیدواری کرد: طرحی که در محله همت‌آباد به عنوان الگوی نمونه اجرا شده است در نقاط دیگر شهر گسترش یابد.  

وی گفت: مقرر است در جلسات آتی ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، طرح‌هایی خاص و ویژه برای چند نقطه از شهر با نگاهی کامل به مبحث بازآفرینی و در جهت تولید مسکن جدید آورده شود و با نگاهی جامع‌تر بررسی و پیش برود.  

  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه محله همت‌آباد در حال اجرا است گفت: از سه بلوک ۲۴ واحدی که در مرحله اول برای ساخت برنامه ریزی شد بلوک اول تکمیل و تحویل شده است و بلوک دو و سه نیز در حال تکمیل است.  

وی افزود: در الگوی همت‌آباد، بیشتر تسهیلگر و دفاتر تسهیلگری وارد این موضوع می‌شوند و دولت بیشتر به عنوان پشتیبان و حمایت کننده است.  

 قاری قرآن خاطرنشان کرد: طرح مصوب همت‌آباد در عرصه دو هکتاری در حال اجرا است و در صدد هستیم تا ۱.۶ هکتار زمین را نیز راه و شهرسازی تحویل کارگزار دهد تا تعداد واحد مسکونی بیشتری تولید شود.  

وی با اشاره به اینکه مقرر است این طرح کاملتر شود و به نقاط دیگری از شهر تعمیم داده شود عنوان کرد: موضوع توسعه اطراف حرم زینبیه نیز مطرح شد که براین اساس صرفاً توسعه حرم مدنظر نباشد و با نگاهی وسیعتر ساکنین نقاط اطراف را نیز وارد این فرآیند کنیم.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در این جلسه مباحثی در خصوص بازآفرینی محله شاهد در منطقه ۱۰ شهرداری مطرح شد که تا حدودی پیش رفت و مقرر شد مباحث ریزبینانه تر در کمیته ذیل این ستاد مورد بررسی قرار گیرد و نتایج در جلسه آتی اعلام شود.