شناسهٔ خبر: 11305 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

مذاکره با دو شرکت معتبر بین‌المللی کشتیرانی برای سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر

محمد راستاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مذاکره با دو شرکت معتبر بین‌المللی کشتیرانی برای برقراری خط و سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از وابط عمومی بنادر بوشهر، محمد راستاد گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ماه های اخیر با دو شرکت معتبر کشتیرانی بین المللی مذاکرات خوبی برای برقراری خط وسرمایه‌گذاری در بندر بوشهر داشته که امکان دارد ماحصل این مذاکرات منجر به حضور و فعالیت این شرکت ها شود.

محمد راستاد درباره میزان آمادگی بندر بوشهر از لحاظ تجهیزات پسکرانه و زیرساخت‎ها برای پذیرش خطوط کانتینری خارجی افزود: بندر بوشهر با دارا بودن بالغ بر دوهزار متر اسکله، حدود ۶۰ هکتار محوطه، کانال دسترسی دریایی با قابلیت پذیرش کشتی‎های تا ۳۰ هزار تن و تجهیزات پیشرفته پایانه‎های کالای عمومی و کانتینری، در حال حاضر یکی از بالاترین میانگین‎های رشد تخلیه و بارگیری کانتینری را در میان بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

راستاد با بیان اینکه ما اکنون با ۱۱درصد سهم از حمل و نقل کانتینری کشور، جایگاه دوم را در بین بنادر ایران داریم، یادآور شد: با توجه به محدودیت پسکرانه در بندر بنا داریم که همزمان با رشد میزان تقاضا برای فعالیت در بندر بوشهر، در قالب طرح های توسعه‎ای جزیره نگین، فضا و ظرفیت را برای توسعه فعالیت و پذیرش کشتی‎های بیشتر فراهم کنیم.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر درباره تدابیر این اداره کل برای جذب  خطوط کشتیرانی خارجی به سمت بوشهر اظهار کرد: تردد لاینرهای خارجی به بندر شهید رجایی، الزاماً منجر به رکود و کاهش فعالیت‎ها در بندر بوشهر نمی شود در واقع  بندر بوشهر یک بندر فیدری است که می‎تواند کماکان پذیرش کشتی‎های دارای کانتینرهای ترانشیپی از بنادر مختلف خلیج فارس از جمله بندر شهیدرجایی را داشته باشد.

محمد راستاد یادآور شد: با وجود اینکه در سال‎های اخیر فراز و نشیب‎هایی وجود داشته همواره بندر بوشهر توانسته جایگاه خودش را از نظر حمل و نقل کانتینری حفظ کند و امیدواریم که با توجه به کیفیت خدماتی که در این بندر به خطوط کشتیرانی کانتینری ارایه می‎شود، بتوانیم تمایل صاحبان کالا را برای انتخاب بندر بوشهر به عنوان مسیر تردد، افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر به‎صورت همزمان بخشی از امور اجرایی وهمچنین  مباحث قراردادی و مطالعاتی احداث پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین در حال انجام است و بر اساس برنامه زمانبندی ۸۸۰ روز دیگر این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

راستاد یادآور شد: اعتباری که برای احداث این پایانه توسط بخش خصوصی برآورد شده رقمی معادل ۲۸۰۰ میلیارد ریال خواهد بود که شامل ۶۰۰ متر اسکله، ۳۰ هکتار محوطه کانتینری و  شش دستگاه گنتری کرین می‎شود.

او  ادامه داد: با بهره برداری از پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین، خطوط کشتیرانی ترددکننده به بندر بوشهر، متناسب با ظرفیت کشتی و میزان کانتینر، در پایانه فعلی بندر بوشهر و یا در پایانه بندر نگین، از خدمات دریایی و بندری استفاده خواهند کرد./

نظر شما