شناسهٔ خبر: 113062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی مطرح کرد:

تصویب آماده سازی اراضی الحاقی به شهرهای استان هرمزگان در راستای نهضت ملی مسکن

گورانی معاون شهرسازی و معماری هرمزگان معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح تفکیکی آماده سازی اراضی شهرهای میناب، پارسیان، دشتی، گروک، خمیر، سندرک، سیریک، زیارتعلی و حاجی آباد در کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، ابراهیم رستم گورانی گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در کلیه شهرهای استان و تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و استفاده از ظرفیت قانونی زمین های دولتی موجود در شهرهای استان، پس از هماهنگی با ادارات شهرستان ها مبنی بر شناسایی اراضی مستعد سکونت در کلیه شهرهای استان، محدوده شناسایی شده پس از بررسی کارشناسی و اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری مطرح و در راستای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.

 معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این طرح ها توسط مهندسین مشاور دارای صلاحیت شهرسازی و معماری تهیه و انجام شده است، اظهار کرد: ضمن برگزاری جلسات هم اندیشی متعدد با مهندسین مشاور و شهرداری شهرهای استان و بازدیدهای میدانی در راستای نیازمندی های هر شهر و همچنین برداشت نقشه اراضی محدوده موردنظر، طرح تفکیکی اراضی تهیه و جهت تصویب به کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال گردید. این طرح ها پس از برگزاری جلسات مذکور با اصلاحاتی به تائید اعضا قرار گرفت و مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تامین زیرساخت های طرح های آماده سازی جهت نهضت ملی مسکن، اولویت مکانیابی اراضی در ابتدا با محدوده شهرها بوده است، امید است با همکاری و هماهنگی کلیه حوزه ها در راستای مشکلات مسکن شهروندان بتوان گام موثر و مفیدی در این راه برداشته شود.