شناسهٔ خبر: 113080 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی در ۱۲ استان/رفع معضل اسناد مالکیت در دو شهر استان کرمانشاه پس از ۲۰ سال

شهر تهران بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی در ۱۲ استان، رفع معضل اسناد مالکیت در دو شهر استان کرمانشاه پس از ۲۰ سال، اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان در خصوص اتمام مهلت ثبت‌نام فاز هفتم نهضت ملی با اتمام ظرفیت اراضی هر شهر بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی در ۱۲ استان، اتمام بهسازی محیط حاشیه چابهار سال آینده، اختصاص حدود ۱۵/۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام شهر جدید عالیشهر، ضرورت مقاوم‌سازی ۴۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان تهران،  حل معضلات معضل الحاق اراضی ۷۵ هکتاری «علی آباد کلنگان» به محدوده شهر اصفهان، کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر/ رفع تعرض از هزار و ۳۴۱ هکتار زمین، برطرف شدن معضل اسناد مالکیت در دو شهر استان کرمانشاه پس از ۲۰ سال ، اجرای اجرای ۹۵ پروژه روبنایی و خدماتی در شهرهای جدید،  اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

تهیه و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه تأمین مصالح ساختمانی برای طرح‌های مسکن حمایتی

در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون جهش تولید مسکن مبنی بر «تهیه آیین‌نامه مربوط به نحوه تأمین مصالح ساختمانی (فولاد و سیمان) برای طرح‌های مسکن حمایتی (با حذف واسطه‌ها)»، وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور را تهیه و جهت طرح و تصویب در دولت، ارایه کرد.

مهلت ثبت‌نام فاز هفتم نهضت ملی با اتمام ظرفیت اراضی هر شهر به پایان می‌رسد

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فاز هفتم ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیر آغاز شده که در این مرحله صرفا امکان ثبت‌نام در شهرهای دارای اراضی مازاد بر تعداد متقاضیان حائزشرایط مراحل قبل وجود دارد.

نوسازی محله دباغی شیراز الگوی نوسازی محله‌ای می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به شیراز و بازدید از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی آن شهر با اشاره به آغاز نوسازی محله‌ای، پروژه محله دباغی شیراز را از نمونه‌های موفق در این زمینه برشمرد که اکنون در دست اجراست.

خروج شهرک پردیس شاهرود از محدوده بافت‌های ناکارآمد

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران و راهبر فنی و نظارت این شرکت با سفر به شرق استان سمنان از محله‌های هدف بازآفرینی شهری شاهرود، میامی و بسطام بازدید کرد.سیدالحسینی با اشاره به این که این سفر با هماهنگی کمیسیون عمران مجلس انجام شد و به همراه نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از بافت‌های ناکارآمد شهرهای شاهرود، بسطام و میامی بازدید مشترک به عمل آمد، گفت: در شهر شاهرود ۶۱۳ هکتار بافت ناکارآمد میانی و ۴۸ هکتار بافت تاریخی و در مجموع ۶۶۱ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد. در شهر بسطام ۵۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است که ۱۳ هکتار آن بافت تاریخی و ۴۵ هکتار بافت ناکارآمد میانی است. در شهر میامی نیز در مجموع ۱۳ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به نقش پررنگ بافت تاریخی در این سه شهر عنوان کرد: شهر بسطام دارای بافت تاریخی با ارزشی است که می‌توان از آن به عنوان ظرفیتی برای توسعه شرق استان استفاده کرد. این بافت به دلیل وجود آرامگاه بایزید بسطامی و بقعه امامزاده محمد و دیگر عناصر و آثار تاریخی و طبیعی ظرفیت خوبی برای توسعه فراهم کرده است که حتی قابلیت ثبت جهانی را نیز دارد. ضرورت دارد دستگاه‌های مسوول به این موضوع ورود پیدا کرده و در این مسیر می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

بهره‌برداری از یک خط متروی تهران – پرند در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری یک خط از مترو تهران– پرند در دهه فجر خبر داد.

اتمام بهسازی محیط حاشیه چابهار سال آینده

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه به منظور ساماندهی حاشیه شهر چابهار برای بهسازی محیط شهری و آسفالت معابر ۹۴ میلیاردتومان هزینه شده است از صدور پروانه ساختمانی برای ۸۴۰ واحد از مجموع یکهزار و ۶۳۷ واحدی که در برنامه احداث مسکن در چابهار است، خبر داد.

تخصیص حدود ۱۵/۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام شهر جدید عالیشهر

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بوشهر ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالباتی شهر جدید عالیشهر اختصاص یافت.

انتقال عاملیت دو بانک برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با استاندار خراسان رضوی، از انعقاد قرارداد عاملیت، با دو بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات و انتقال سهم تسهیلات این دو بانک به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد.

تسهیلات خودمالکی نهضت ملی بیش از ۳۲ هزار واحد منعقد شد

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۳۲ هزار و ۳۱۶ واحد به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان خبر داد.

رفع معضل الحاق اراضی ۷۵ هکتاری «علی آباد کلنگان» به محدوده شهر اصفهان پس از ۵۰ سال

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از برطرف شدن مشکل الحاق اراضی ۷۵ هکتاری موسوم به علی‌آباد کلنگان به محدوده شهر اصفهان پس از ۵۰ سال و همزمان با سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد.

رفع معضل اسناد مالکیت در دو شهر استان کرمانشاه پس از ۲۰ سال

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از برطرف شدن مشکل اسناد مالکیت مردم در شهرهای ازگله و گهواره استان کرمانشاه پس از ۲۰ سال و همزمان با سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد.

کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر/ رفع تعرض از هزار و ۳۴۱ هکتار زمین

عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا تیرماه سال جاری حاکی از کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر و رفع تعرض از یک هزار و ۳۴۱ هکتار زمین است.

بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی در ۱۲ استان

عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم اعلام شده است که بخشی از آنها شامل بهره برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی در ۱۲ استان و تغییر رویکرد از بازآفرینی به محرومیت‌زدایی است.

اجرای ۹۵ پروژه روبنایی و خدماتی در شهرهای جدید

عملکرد یکساله دولت سیزدهم در حوزه عمران شهرهای جدید، از اجرای ۹۵ پروژه روبنایی و خدماتی در شهرهای جدید و همچنین تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی گلشهر به هشتگرد، حکایت دارد.

تهیه و تصویب الزامات شهرسازی در قانون جهش تولید مسکن

شورای عالی شهرسازی و معماری در دوره یکساله فعالیت دولت سیزدهم ۸۰ مصوبه داشته است. این شورا همچنین نسبت به تهیه و تصویب الزامات شهرسازی مربوط به تامین اراضی مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن، استفاده حداکثری از ظرفیت نوسازی بافت‌های فرسوده، شناسایی و مستندسازی بناها و فضاهای واجد ارزش، اقدام کرده است.

صدور ۹۵ هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان تهران

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از صدور و تحویل ۹۵ هزار جلد سند املاک در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان تهران خبر داد.

ضرورت مقاوم‌سازی ۴۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان تهران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران با اعلام اینکه ۴۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان نیازمند مقاوم‌سازی است از آمادگی آن بنیاد برای اجرای طرح ایمن‌سازی روستاهای در معرض سوانح خبر داد.