شناسهٔ خبر: 113134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی خبر داد:

۸۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی محور پیرانشهر - سردشت هزینه می‌شود

دکتر حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات بهسازی و چهار خطه کردن ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر- سردشت با یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده اجرا می‌شود که امسال ۴ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در بازدید از محور پیرانشهر - سردشت به همراه فرماندار شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: امسال برای ۴ کیلومتر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: محور پیرانشهر - سردشت ۹۳ کیلومتر است و توجه به این مسیر امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می‌کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد کریدوری مطمئن به موازات نوار مرزی ایران و عراق جهت توسعه تبادلات مرزی دارای اهمیت ویژه‌ای است. 

حمزه‌لو بیان کرد: افزایش ظرفیت ترافیکی محور و تسهیل حمل‌ونقل محصولات تولیدی، خدماتی و کشاورزی از مهمترین اهداف توسعه این مسیر ارتباطی است. 

وی گفت: طبق قرارداد اولیه، این طرح در دو سال آینده به اتمام می‌رسد و زیربار ترافیک می‌رود. 

امسال فعالیت شبانه‌روزی در ٣۶ کارگاه راهسازی بی‌وقفه جهت ساخت و توسعه راههای آذربایجان‌غربی به طول ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی انجام می‌شود.