شناسهٔ خبر: 113147 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در راستای مشارکت‌ بخش خصوصی در پروژه‌های ریلی انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین راه‌آهن و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر

بازدید مدیرعامل راه‌آهن از خطوط ریلی و ایستگاه‌های ملایر، کرمانشاه و فیروزان تفاهم‌نامه احداث خطوط ریلی فرعی بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با حضور مدیران عامل دو شرکت امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم نامه همکاری بین دو شرکت جهت احداث خطوط ریلی فرعی با حضور  سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن و ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، به امضاء رسید.

در این مراسم که مدیران دو شرکت حضور داشتند، مدیرعامل راه آهن امضای این تفاهم نامه را در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر مشارکت‌جویی از همه ذی‌نفعان جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور ارزیابی کرد.

صالحی اظهار کرد: با توجه به رویکرد شرکت راه آهن به عنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم با مشارکت همه عزیزانی که در صنایع معدنی فعال هستند و نیاز به حمل بار اعم از گندله و کنسانتره فولادی و صنایع مس یا تامین موارد اولیه‌شان را دارند، در آینده شاهد افزایش همکاری راه آهن و صنایع معدنی با مشارکت برد – برد باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های‌ ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت حمل و نقل ریلی، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های قبل که هم‌اکنون هم در پایان برنامه ششم توسعه هستیم، به فرمان مقام معظم رهبری عمل نکردند و این‌ مهم محقق نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اکنون راه آهن در صدد توسعه کمی و کیفی است و از سوی دیگر، صنایع معدنی هم در صدد رساندن مواد اولیه و حمل مواد تولیدی خود چه در داخل کشور و چه برای صادرات هستند، در نتیجه از منظر ایفای نقش رسالت اجتماعی، امیدواریم که با مشارکت مستمر و برد-برد که ناظر بر افزایش درآمد برای کشور است گام برداریم.

صالحی با بیان اینکه فقط در سال گذشته، سوانح جاده‌ای باعث ۱۷ هزار نفر فوتی و بیش از ۲۰ برابر آن جرحی شده است، افزود: امیدواریم که با توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور، شاهد انتقال بارها از روی جاده به روی ریل باشیم؛ چرا که با این اتفاق خوب، هم میزان فوتی‌ها و جرحی‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم صاحبان بار از مسیر ایمن، مطمئن و پایدار برای حمل بار برخوردار می شوند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه دو شرکت راه آهن و گل‌گهر در جهت افزایش همکاری و گسترش مشارکت‌ها، تصریح کرد: امیدواریم که با عملیاتی شدن این جنس از تفاهم‌نامه‌ها، بتوانیم این‌گونه مشارکت‌ها را هم در بحث خطوط ریلی و هم سایر موضوعاتی که مورد علاقه راه آهن و گل گهر است، توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: همچنین امیدواریم که امضای این تفاهم، بتواند به نقد شدن تسهیلات ماده ۱۲ برای شرکت گل گهر که بهره بردار است، کمک کند.