شناسهٔ خبر: 113148 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج ۱۴۰۱؛

نهمین روز ازعملیات بازگشت حجاج به کشور با برقراری ۱۲ پرواز ازجده و مدینه / آغاز بازگشت زائران بیت الله‌الحرام به شهرهای همدان و اردبیل

ببینید | مراسم استقبال از اولین گروه حجاج در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برنامه‌ پروازهای بازگشت حجاج در نهمین روز عملیات برگشت به کشور، با انجام ۱۲ پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره)، مشهد، همدان، اردبیل و اصفهان برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ در روز جمعه سی ویکم تیرماه ۱۴۰۱ و نهمین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور، پرواز برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۲پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به پنج فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره)، مشهد، همدان، اردبیل و اصفهان برقرار خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده عملیات بازگشت حجاج در روز جمعه از دو شهر مدینه و جده با چهار پرواز به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود و اولین گروه از زائران از مدینه منوره با پرواز شماره ۱۹۳۷ شامل کاروان‌های  ۱۷۱۶۲-۳۶۴۱۲-۳۵۰۰۹ در ساعت۱۱و ۱۵ دقیقه به فرودگاه حضرت امام (ره) وارد می شود و پرواز دوم از مدینه به شماره ۱۹۴۷ شامل کاروان‌های  ۱۷۱۶۲- ۳۵۰۱۴ در ساعت ۰۰:۵۵ بامداد اول  مردادماه در فرودگاه حضرت امام (ره) بر زمین خواهد نشست. همچنین در این روز دو پرواز از جده نیز به فرودگاه حضرت امام (ره) برقرار خواهد شد که پرواز اول از جده به شماره پرواز ۱۹۴۱ شامل کاروان‌های ۱۷۱۷۰-۱۷۷۷۷-۲۲۰۱۸ درساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه روز جمعه وارد فرودگاه حضرت امام (ره) خواهد شد و پرواز بعدی به شماره  ۱۹۳۵ شامل کاروان‌های ۱۷۰۱۴-۳۵۰۳۲  درساعت ۰۳:۳۰ بامداد  اول مردادماه در فرودگاه حضرت امام (ره) بر زمین می‌نشیند.

در این روز سه پرواز از جده برای بازگشت حجاج استان خراسان رضوی برقرار می‌شود که اولین پرواز به شماره ۱۹۲۷ شامل کاروان‌های ۱۹۰۱۹ -۱۹۰۷۵ در ساعت ۹و ۱۵ دقیقه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد فرود می‌آید و پرواز بعدی به شماره ۱۹۲۹ شامل کاروان‌های ۱۹۰۱۹-۱۹۱۳۰ در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر جمعه وارد فرودگاه مشهد می‌شود و پرواز سوم به این استان به شماره ۱۹۳۱ شامل کاروان‌های ۱۹۱۳۷-۱۹۱۴۶ در ساعت۰۵:۳۰ بامداد اول مردادماه به فرودگاه بین‌المللی مشهد وارد خواهد شد.

همچنین در این روز بازگشت حجاج بیت الله الحرام به استان همدان از مدینه با دو پرواز آغاز می شود. اولین گروه با پرواز شماره ۱۹۴۵ شامل کاروان‌های‌  ۳۳۰۱۱-۳۳۰۳۲-۳۳۰۵۰  درساعت ۱۲ و۵۰ دقیقه  ظهر جمعه وارد فرودگاه بین‌المللی همدان می شود و پرواز دوم به شماره ۱۹۳۹ شامل کاروان‌های‌ ۳۳۰۱۱-۳۳۱۷۲ در ۲۱ و ۵۰ دقیقه جمعه شب در فرودگاه همدان برزمین خواهد نشست.

در روز جمعه بازگشت حجاج اردبیل با یک پرواز از جده به کشور آغاز خواهد شد و اولین گروه  با پرواز شمار ۱۹۳۳ شامل کاروان‌های ۱۰۰۰۷-۱۰۰۱۲-۱۰۱۰۵  درساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه روز جمعه به فرودگاه اردبیل وارد می‌شود.

در ششمین روز  از بازگشت حجاج اصفهانی دو پرواز از فرودگاه مدینه به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برقرار خواهد شد و اولین گروه از حجاج در ساعت ۱۹و ۴۵ دقیقه عصر جمعه به شماره  ۱۹۴۹ شامل کاروان‌های ۱۳۰۱۱-۱۳۰۵۲-۱۸۰۰۱ به فرودگاه اصفهان وارد می شود و پرواز دوم به شماره ۱۹۴۳ شامل کاروان‌های ۱۳۰۵۲-۱۳۰۵۷-۱۳۴۴۴  درساعت ۰۳:۳۰ بامداد اول  مردادماه در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان پذیرش خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور، شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها به شرح ذیل را در نظر گرفته است:

مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱ - فرودگاه اصفهان   ۰۹۱۳۸۷۵۶۸۰۰ – ۰۹۱۳۱۸۸۱۲۵- فرودگاه همدان ۰۹۱۸۸۳۱۵۶۹۶-۰۹۳۵۴۹۲۵۳۵۳-فرودگاه مشهد مقدس۰۹۱۵۹۱۱۴۳۶۵-فرودگاه اردبیل ۰۹۱۴۳۵۸۲۹۹۴-۰۹۱۴۴۵۱۴۸۷۲