شناسهٔ خبر: 113219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

تثبیت مالکیت دولت برای بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی ملی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از تثبیت مالکیت ۶۰۰ هکتار اراضی ملی بخش دو کاشان در سامانه کاداستر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره با هدف پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، نسبت به تثبیت مالکیت دولت برای ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان اقدام کرده است.  

وی افزود: این اراضی که در بخش دو کاشان واقع شده است دارای اسناد دفترچه ای بودند که با پیگیری‌های بعل آمده در سامانه کاداستر تثبیت شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان  به اهمیت سند مالکیت کاداستری اشاره کرد و گفت: صدور اسناد تک‌برگی اقدامی مهم و مؤثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین، اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.  

وی در خصوص مزایای این طرح گفت: با توجه به اینکه با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می‌شوند، از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت‌المال جلوگیری می‌شود و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.