شناسهٔ خبر: 113229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا

البرز غبارروبی گلزار شهدا مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا در امامزاده طاهر کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) به منظور تجدید میثاق با آرمان های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر مراسمی  با حضور مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور جانبازان و ایثار گران، خالقی مدیر کل و معاونین و روسای ادارات راه و شهرسازی استان البرز بر مزار شهدای امامزاده طاهر کرج برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با گلاب مزار شهدای گمنام را شستشو دادند و با نثار گل و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با آرمان های ایشان و امام راحل تجدید بیعت کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: زیارت مزار شهدا، تداعی‌کننده بالاترین ارزش‌های انسانی است زیرا شهدا با از خودگذشتگی در آزمون بزرگ شناخت یاران واقعی انقلاب سربلند شدند.

خالقی تاکید کرد: ارزش‌های دفاع مقدس و سیره شهدا می‌بایست برای نسل جوان تبیین شود و امنیت، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است.

وی با اشاره به رشادت‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس بیان داشت: در جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام با رشادت و از خودگذشتگی در میدان نبرد حاضر شدند تا بتوانند کشور و اسلام را در برابر تعرض دشمنان حفظ کنند و اگر امروز ایران اسلامی در دنیا به کشوری مقتدر شناخته می‌شود به برکت آن دلاورمردی ها است.