شناسهٔ خبر: 113272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی سازمان راهداری؛

آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کردستان برگزار شد

تکریم و معارفه آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با حضور جمعی از مسئولین استان ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالین حوزه راه و حمل ونقل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کردستان)، آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با حضور جمعی از مسئولین استان ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالین حوزه راه و حمل ونقل استان برگزار شد. در این مراسم معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری وحمل نقل جاده ای گفت: با توجه به آمار و روئیت عملکرد ۲۵ ماهه مهندس مدرس گرجی، با صراحت می توان اظهار داشت که ایشان عملکرد قابل دفاعی داشته اند و امید است که مهندس حسنی که جانشین ایشان هستند با توجه به کارنامه مدیریت خوبی که ارائه داده اند، بتوانند عامل توسعه راهی استان کردستان شوند.

در این مراسم خداد مقبلی اظهار داشت سالیانه برای نگهداری راههای شریانی، فرعی و روستایی کشور افزون بر ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان تردد ایمن را برای کاربران فراهم کرد ، در حالیکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راهها در کشور داشتیم.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه سال گذشته در زمینه راه روستایی از لحاظ اعتباری سال خوبی بود، افزود: مجلس پنج هزار میلیارد تومان برای ساماندهی راههای روستایی مصوب کرد و از مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافت و براساس شاخص های محرومیت زدایی توزیع شد.

مقبلی یادآور شد: امسال سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبه مجلس است که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای ساماندهی راههای عشایری و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز سهم ساماندهی راه های روستایی است. وی ادامه داد: در مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل تهاتر نفت است که باید از منابع نفتی تامین شود و به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کند توزیع اعتبار این محل به استان ها صورت خواهد گرفت.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حوزه نگهداری راه ها با مشکل مواجه هستیم و وضعیت راه ها نیازمند تامین اعتبار است به همن جهت از استانداران درخواست داریم برای راه های روستایی و فرعی از اعتبارات منابع استانی استفاده شود و انتظار داریم مسئولان استانی در این حوزه نگاه ویژه ای داشته باشند.

مقبلی در ادامه گفت: از ۳۱ استان کشور، ضریب برخورداری هفت استان کشور از راه روستایی مناسب، زیرمیانگین کشوری است که استان کردستان نیز یکی از این استان های می باشد. در سال گذشته ۵۴۵ میلیارد تومان در حوزه راه های روستایی در اختیار استان کردستان بود که با همین اعتبارات ۳۷۰ پروژه با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شروع شد که تا این مقطع زمانی ۱۰۷ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: حدود ۲۱۴ میلیارد تومان از منابع ملی به استان کردستان اختصاص داده شده که در مجموع تقریبا ۷۵۰ میلیارد تومان سال گذشته از اعتبارات منابع استانی و منابع ملی برای توسعه راه های شریانی و راه های روستایی به استان اختصاص داده شد.

در پایان این مراسم، از تلاش‌های مدرس‌گرجی قدردانی و فرزاد حسنی به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان معرفی شد.