شناسهٔ خبر: 113290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست مشترک راهداری و پلیس راه خبر داد؛

آغاز ممیزی ایمنی راه های فارس

فارس نشست پلیس راه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در جمع فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان از آغاز ممیزی ایمنی راه های استان توسط تیم های مشترک راهداری و پلیس راه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، علیرضا راستیار سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در جمع فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان از آغاز ممیزی ایمنی راه های استان توسط تیم های مشترک راهداری و پلیس راه خبر داد.

راستیار در جمع فرماندهان پلیس راه های استان گفت : ممیزی ایمنی راه های استان به منظور ارتقا ایمنی محورها و توسط تیم های مشترک پلیس راه و راهداری شهرستان های انجام می شود.

علیرضا راستیار با بیان اینکه امنیت یک مقوله جمعی است و با همکاری همه دستگاه‌های متولی در کنار هم این امنیت پایدار در جامعه محقق می‌شود افزود : یکی از شقوق امنیت در جامعه امنیت ترافیکی است که فصل مشترک کار راهداری و پلیس راه هست و در استان فارس خوشبختانه این همکاری مشترک و این کار جمعی و تیمی تاکنون بسیار موثر بوده است.

راستیار خاطرنشان ساخت : اولویت اصلی مجموعه راهداری و پلیس راه کاهش تلفات جاده‌ای و برقراری نظم ترافیکی جاده‌ها هست که با تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس راه و همکاران ما در راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و همچنین همکاری و تعامل نهادهای برون‌سازمانی محقق می شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه می بایست تخلفات ناوگان عمومی کالا و مسافر شناسایی و با استفاده از ظرفیت های قانونی اعمال قانون صورت بپذیرد گفت : تخلفاتی مثل اضافه تناژ، بارنامه های صوری ، فرار بار و ... از جمله مواردی است که نیاز به همکاری جدی بین راهداری و پلیس هست و مطمناً با برقراری نظم و برخوردهای جدی در این خصوص علاوه بر افزایش ایمنی در تردد ، هم درآمدهای دولت افزایش پیدا می کند و هم جایگاه واقعی بخش راهداری و پلیس محقق می شود.

راستیار در پایان با تاکید بر اهمیت ممیزی ایمنی راه های استان گفت : با همکاری ادارات راهداری و پلیس راه های شهرستان ها تمامی راه های استان ممیزی ایمنی و سپس برنامه ریزی برای رفع نواقص ایمنی مشاهده شده صورت می پذیرد.