شناسهٔ خبر: 11334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار گیلان انجام شد؛

افتتاح سامانه رادار هواشناسي گيلان در بندركياشهر

افتتاح رادار بندرکیاشهر در مراسمی با حضور استاندار گيلان و رئيس سازمان هواشناسي كشور، سامانه رادار هواشناسي گيلان در بندركياشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره‌كل هواشناسي گيلان، با حضور  استاندار گیلان و  داوود پرهیزکار معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان هواشناسي كشور، رئيس مجمع نمايندگان استان  در مجلس شورای اسلامی و نماينده شهرستان آستان اشرفيه، سامانه راداري استان گيلان در بندرکیاشهر افتتاح شد.

این سامانه جزء هشت سامانه افتتاح شده در كشور است كه با هزينه‌اي بالغ بر ۱۱۰ ميليارد ريال از منابع ملي به بهره‌برداري رسيد.

هدف از اجراي پروژه رادار در كشور، ايجاد پوشش مناسب از سامانه‌هاي عبوري و تإثيرگذار بر آب و هواي كشور و تشخیص انواع پديده‌هاي جوي است. رادار مذکور که جدیدترین نوع از رادارهای هواشناسی است دارای بیش از ۴۰ محصول کاربردی در زمینه‌های مختلف از جمله امنيت ترافيك‌هوايی، مديريت راه‌ها (هوايي، دريايي، زميني)، ردیابی بارش و نوع و شدت بارش و غیره است.

در اين مراسم كه در آخرين روز از هفته دولت برگزار شد همچنين مديران كل هواشناسي استان هاي همجوار، فرماندارشهرستان آستانه اشرفیه و بخشدار بندركياشهر و جمعي از رؤساي شهرستاني آستانه اشرفيه و فرماندهان نظامي و انتظامي حضور داشتند./

نظر شما