شناسهٔ خبر: 113371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اضافه شدن یک پرواز به برنامه فرودگاه شهرکرد

حسین علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن یک پرواز به برنامه فرودگاه بین المللی شهرکرد خبر داد و گفت: این پرواز به مقصد تهران می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی، گفت: با احتساب برقرار شدن پرواز جدید، در طول هفته سه پرواز از استان به مقصد تهران برقرار است.

وی با اشاره به لزوم فراهم سازی زیرساخت های حمل و نقل در راستای توسعه همه جانبه استان  و ارتباط مؤثر با مرکز و همچنین بنادر کشور، ادامه داد: تلاش مجموعه مدیران ارشد استان بر این است تا روزانه یک پرواز از شهرکرد به مقصد تهران داشته باشیم که این مهم با تأمین هواپیما در آینده نزدیک محقق می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان همچنین گفت: علاوه ‌بر مقصد تهران، در نظر داریم تا پرواز به عسلویه و چابهار نیز به برنامه‌های فرودگاه شهرکرد اضافه شود که این موضوع در سفر رییس‌جمهور به استان و قبل از آن نیز از سوی نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان مورد پیگیری‌های متعدد قرار گرفت و امید می‌رود؛ در آینده نزدیک موفق به دریافت مجوز شویم.

مقصودی با بیان اینکه فرودگاه شهرکرد یک فرودگاه بین‌المللی است و ظرفیت پروازهای خارجی را نیز دارد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه مجوز افزایش پروازهای داخلی را دریافت کردیم؛ تلاش می‌شود تا مجوز برای پرواز به کشور کویت و عتبات عالیات نیز گرفته شود.

وی تأکید کرد: برای افزایش پرواز نیاز به اضافه شدن هواپیما به ناوگان هوایی داریم و اگرچه با شرکت‌هایی نظیر ماهان و پارس‌ایر مذاکراتی انجام گرفته است؛ اما چون مشکل کمبود هواپیما ملی است؛ منتظر هستیم تا سهمیه استان در این خصوص درنظر گرفته شود.