شناسهٔ خبر: 113374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

جمع‌آوری ایستگاه‌های عوارضی در قزوین با جدیت پیگیری شود

کمیسیون ایمنی حمل و نقل معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر تسریع در جمع آوری ایستگاه های عوارضی در آزادراه های قزوین-زنجان و قزوین-کرج تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، مهدی رجحانی گفت:اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای پیرو مصوبات جلسات پیشین طرح جمع آوری این ایستگاه ها را در چند ماه گذشته تهیه و به منظور اخذ نظر و پیشنهاد سایر دستگاه ها برای آنها ارسال کرده است.

وی اضافه کرد:در طرح تهیه شده از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای تمام تمهیدات از جمله دسترسی یگان های امدادی و مسائل پدافند غیرعامل  و مدیریت بحران پیش بینی شده است.

رجحانی ادامه داد:شروع عملیات و تامین اعتبار مورد نیاز آن مستلزم مصوبه شورای تامین است که در این راستا مذاکرات لازم با استاندار و دادستان جهت تصویب  این طرح انجام شده است.

معاون استاندار از دستگاه های مربوط خواست هرگونه نظر نهایی در خصوص این طرح را تا پایان هفته جاری اعلام کنند تا پس از تصویب این طرح در شورای تامین، عملیات جمع‌آوری ایستگاه‌ها با اولویت ایستگاه عوارضی شماره2 و سپس ایستگاه‌های شماره 3و یک در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی در ادامه افزایش تصادفات منجر به فوت در آزادراه‌ قزوین_زنجان را نگران‌کننده دانست و افزود: باید گشت های امدادی در این محدوده پرحادثه افزایش یابد و جلسه ویژه ای طی روزهای آتی با حضور دستگاه‌های مربوط در این زمینه تشکیل و همه موارد ایمنی و آگاه سازی در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.

رجحانی در همین راستا دستور داد ایستگاه‌های استقرار پلیس و نیروهای امدادی در راه‌های اصلی و شریانی استان ظرف مدت یک ماه با رعایت آیین‌نامه ۲۶۷جانمایی مجدد شود.