شناسهٔ خبر: 113386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان اعلام کرد:

کاهش ۱۰درصدی تلفات تصادفات برون شهری و روستایی سه ماهه در استان لرستان

کاهش ۱۰درصدی تلفات تصادفات برون شهری و روستایی سه ماهه در استان لرستان در سه ماهه نخست امسال تعداد متوفیان تصادفات برون‌شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، لقمان نادی رئیس اداره ایمنی و ترافیک این اداره‌کل گفت: بنا به اعلام پزشکی قانونی از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، تعداد ۸۵ نفر در تصادفات محورهای برون‌شهری و روستایی استان جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۹۴ متوفی، ۹.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی از کاهش ۲۲.۲ درصدی تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان خبر داد و افزود: تعداد تلفات ناشی از تصادفات محورهای روستایی از ۹ نفر در سه ماهه ۱۴۰۰ به ۷ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: مجموع تلفات تصادفات برون‌شهری نیز با ۸.۲ درصد کاهش همراه بوده است به‌طوری‌که از ۸۵ نفر در سه ماهه سال گذشته به ۷۸نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی اظهار داشت: اقداماتی از قبیل ممیزی راه‌ها، برگزاری جلسات تحلیل تخصصی تصادفات جاده‌ای در شهرستان‌ها با اولویت نقاط دارای افزایش تصادفات و ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.