شناسهٔ خبر: 113410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

واکنش سریع راهداری استان کرمان در تشکیل جلسات ستاد بحران سیل مونسون

واكنش سريع راهداري استان كرمان در تشكيل جلسات ستاد بحران سيل مونسون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در جلسه ستاد بحران استان کرمان که به ریاست دکتر محمد فداکار استاندار و اعضای ثابت ستاد بحران استان تشکیل شد، گفت: جلسات ستاد بحران راهداری حوزه شمال استان بصورت واکنش سریع در کمترین زمان ممکن برگزار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده با اشاره به این مطلب که تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ ، شرح وظایف هر بخش تعیین و ابلاغ شده است افزود: باتوجه به پیش بینی ها حدود ۲۱۰میلیمتر بارندگی در برخی مناطق استان خواهیم داشت که سیل زا خواهد بود لذا برای خدمت رسانی مناسبتر راهداری، نیاز به اعلام میزان بارش ها به تفکیک هر منطقه داریم.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: بارش‌ دراستان های همجوار می تواند رودخانه کالیشور را حرکت دهد و سیل را به سمت راور و شهداد جاری کند لذا با توجه به تجربیات سالهای اخیر بایستی چنین پیش بینی هایی هم مورد توجه باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه اکنون نیروهای این اداره کل در قالب ۴۵۰ نفر نیروی راهدار و ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: کلیه مرخصی ها و ماموریت های غیر ضروری لغو شده و ماشین آلات سنگین مانند بولدوزرها و بیل های مکانیکی را در شهرستان های کرمان و بم مستقر کرده ایم.

عراقی زاده عنوان کرد: استان کرمان در برابر پیش بینی سیلاب آینده به چهار قسمت تقسیم‌بندی و مدیریت هر منطقه مشخص شده است، همچنین سه پل ازجمله کالیشور، توکل آباد ریگان و مسیر شهداد- نهبندان در حال بازسازی هستند که این پل ها باید در برابر سیلاب آماده سازی شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با مهم دانستن ارتباط با سامانه 141 اطلاعات راهها در مواقع بحران یادآورشد: آماده باش لازم به کلیه پیمانکاران راهداری و راهسازی برای در اختیار قراردادن ماشین آلات خود در زمان بحران داده شده است.