شناسهٔ خبر: 113411 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج ۱۴۰۱؛

سیزدهمین روز از عملیات بازگشت حجاج /برقراری ۱۲ پرواز از جده و مدینه به ۶ فرودگاه‌ بین‌المللی کشور/ آغاز بازگشت زائران خانه خدا به ارومیه و مازندران

بازگشت حجاج برنامه‌ پروازهای بازگشت حجاج در سیزدهمین روز عملیات برگشت به کشور، با انجام ۱۲ پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به ۶ فرودگاه‌ بین‌المللی گرگان، حضرت امام خمینی(ره)، ساری، مشهد ، ارومیه و یزد برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ در روز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه ۱۴۰۱ و سیزدهمین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور، پرواز برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۲پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده به ۶ فرودگاه‌ بین‌المللی گرگان، حضرت امام خمینی(ره)، ساری، مشهد، ارومیه و یزد برقرار خواهد شد.

بر اساس برنامه اعلام شده، عملیات بازگشت حجاج در روز سه شنبه از مدینه با سه پرواز به فرودگاه بین المللی گرگان برقرار خواهد شد و اولین گروه زائران از مدینه با پرواز شماره ۱۸۵۱  شامل کاروان‌های ۳۸۰۳۵- ۳۸۰۳۴ درساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح سه شنبه به فرودگاه گرگان وارد می‌شود و پرواز دوم به شماره۱۸۶۱ شامل ۳۸۰۶۷- ۳۸۰۵۲ کاروان‌های در ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ظهر در فرودگاه گرگان پذیرش خواهد شد و پرواز سوم به شماره ۱۸۶۳ شامل ۳۸۰۰۱-۳۸۰۸۱- ۳۸۳۱۹ کاروان‌های  در ساعت ۲۲ شامگاه سه شنبه در فرودگاه گرگان برزمین خواهد نشست.

روز سه شنبه عملیات بازگشت حجاج از شهرهای جده و مدینه با برقراری ۲ پرواز به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و اولین گروه از زائران از جده با پرواز شماره ۱۸۶۹ شامل کاروان‌های  ۴۹۰۰۸-۴۹۰۰۳-۴۹۰۰۱- ۱۷۰۲۹ در ساعت ۹و ۲۵ دقیقه به فرودگاه حضرت امام (ره) وارد می شود و پرواز دوم ازمدینه به شماره ۱۸۵۳ شامل کاروان‌های ۴۹۰۰۳-۴۱۰۲۴-۳۱۰۰۲  در ساعت ۱۷و ۴۵ دقیقه در فرودگاه حضرت امام (ره) بر زمین خواهد نشست.

در چهارم مردادماه بازگشت زائران به مازندران با دو پرواز از جده آغاز می‌شود که اولین پرواز به شماره ۱۸۵۷ شامل کاروان‌های  ۳۰۰۷۹-۳۰۰۷۵ درساعت ۱۲و۵۰ دقیقه به فرودگاه ساری وارد می شود و پرواز دوم به شماره ۱۸۵۹ شامل کاروان‌های  ۳۰۳۱۳- ۳۰۰۷۵- ۳۰۰۳۲  درساعت ۰۳:۴۰ بامداد پنجم در فرودگاه ساری فرود می‌آید.

عملیات بازگشت حجاج در روز سه شنبه از جده با دو پرواز به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برقرار خواهد شد و اولین گروه زائران ازجده با پرواز شماره ۱۸۶۵ شامل کاروان‌های ۱۹۵۱۴- ۱۹۱۲۹  در ساعت۱۵و ۳۰ دقیقه به فرودگاه مشهد وارد می شود و پرواز دوم به شماره۱۸۶۷ شامل کاروان‌های  ۱۹۱۵۱- ۱۹۰۱۱ درساعت ۰۲:۰۰ بامداد پنجم مرداد در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد برزمین خواهد نشست.

 همچنین در سیزدهمین روز از بازگشت حجاج ، زائران آذربایجان غربی با دو پرواز از فرودگاه مدینه به فرودگاه بین المللی ارومیه برقرار خواهد شد و اولین گروه از حجاج درساعت۱۹ و ۲۵ دقیقه عصر سه شنبه به شماره پرواز ۱۸۷۳ شامل کاروان‌های۱۲۱۵۳- ۱۲۰۰۲ به فرودگاه ارومیه وارد می‌شود و پرواز دوم به شماره ۱۸۵۵ شامل کاروان‌های ۱۲۱۶۵- ۱۲۱۵۳- ۱۲۰۴۷ در ساعت ۰۵:۳۵ بامداد پنجم مرداد در فرودگاه بین المللی ارومیه پذیرش خواهد شد.

در چهارمین روز از عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام به استان یزد یک پرواز از جده به فرودگاه بین المللی شهید صدوقی برقرار خواهد شد و حجاج این استان با شماره ۱۸۷۱ شامل کاروان‌های  ۳۴۱۷۳- ۳۴۰۳۵ در ساعت ۰۴:۲۰ بامداد پنجم مرداد ماه در فرودگاه یزد برزمین خواهد نشست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور، شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها به شرح ذیل را در نظر گرفته است:مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱ - فرودگاه مشهد مقدس۰۹۱۵۹۱۱۴۳۶۵- فرودگاه یزد ۰۳۵ -۳۷۲۱۸۰۵۰و ۰۳۵-۰۹۱۳۲۵۰۷۱۸۰- فرودگاه ساری--۰۹۱۲۵۰۷۴۱۱۸ -  فرودگاه گرگان- ۰۹۱۳۱۸۸۱۲۵-۰۱۷-۳۲۶۴۰۷۴۵ و فرودگاه ارومیه ۰۹۱۹۷۸۳۰۴۸۵