شناسهٔ خبر: 113430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر مطرح شد:

جنوب سیستان وبلوچستان بیشترین جاده های خاکی در راه‌های روستایی کشور را داراست

شورای اداری ایرانشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین راههای خاکی در محورهای روستایی کشور به حوزه تحت پوشش این اداره کل اختصاص دارد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر جلال الدین قادری در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: طول راههای روستایی محدوده تحت پوشش این اداره کل ۹ هزار و ۱۸۰ کیلومتر است که از این تعداد پنج هزار کیلومترآن خاکی است. 

وی ادامه داد: همچنین متوسط شاخص آسفالت راه های روستایی کشور ۵۶ درصد است که این شاخص در جنوب استان پایین تر از شاخص یعنی ۳۴ درصد می باشد. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان بیان کرد: طول راههای تحت پوشش این اداره کل در مجموع ۱۳ هزار و   ۴۵۰ کیلومتر است که یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و ۶۰ کیلومتر آن بزرگراه،  ۲۶۰۰ کیلومتر آن راه فرعی و مابقی راه روستایی است که در بسیاری از شاخص های حوزه راه پایین تر از متوسط کشوری قرار داریم. 
قادری با اشاره به اختصاص اعتبارات به پروژه های راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت:  از مجموع ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی این اداره کل تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان جذب  شده است که منجر به اجرای ۱۱ طرح با ۳۵۰ پروژه گردیده است. 
وی افزود: همچینین از مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار ملی این اداره کل نیز ۲۴۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است که سبب اجرای ۱۳ طرح با ۱۹۰ پروژه در دست اقدام شده است. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان گفت:  شرایط آب و هوایی جنوب استان متاثر از آب و هوای اقیانویسی بروز سیلاب متناوب در جنوب استان را اجتناب ناپذیر کرده است بطوری که سال گذشته  ۱۰ مورد سیلاب با ایجاد ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت جدی به شبکه راههای جنوب استان را سبب شد که تاکنون بخش اندکی از اعتبارات جبران خسارت محقق شده است. 
مدیر کل دیوان محاسبات استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: حسابرسی دقیق و موشکافانه عملکرد شرکت‌های دولتی در چارچوب قانون بودجه کل کشور، از جمله وظایف مهمی است که دیوان محاسبات بر عهده دارد.
ویسی بر پیگیری ادارات برای تخصیص قیر، تملک زمین و گرفتن جواز در پروژه های عمرانی از شهرداری ها، شفافیت در عملکرد و صورت های مالی و حفظ و حراست از اموال منقول و غیر منقول تاکید کرد.