شناسهٔ خبر: 113464 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در پی هشدار قرمز هواشناسی اعلام شد؛

ممنوعیت تردد شناورهای تفریحی در بنادر قشم

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم بر لزوم اجتناب رفت و آمد شناورهای تفریحی در اوقات هشدار هواشناسی پیش رو تاکید و از شناورداران، مالکان و ناخداها خواست نسبت به پناه‌دهی مناسب شناورهای تفریحی خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اشتری، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز و بروز خطر و حوادث احتمالی شناورداران، مالکان، ناخداها و پرسنل شناورهای تفریحی تمهیدات لازم را مبنی بر رعایت موارد ایمنی در رفت و آمد شناورهای تفریحی اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد یاد شده نسبت به پناه دهی مناسب شناورهای تفریحی خود در طول زمان بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تند بادهای شدید اقدامات و تمهیدات لازم را اندیشیده و در صورت وقوع و مشاهده هر گونه حادثه، مراتب را به شماره تماس ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان اطلاع دهند.

به گزارش سازمان بنادر و ‌دریانوردی، هشدار قرمز برای بعداز ظهر دوشنبه تا اواخر روز جمعه صادر شده که در این روزها بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش‌بینی شده است.