شناسهٔ خبر: 113472 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

موافقت دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی/۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سیستان‌وبلوچستان مقاوم‌سازی شدند

مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سیستان و بلوچستان مقاوم‌سازی شدند از موافقت نهایی برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد.

مجیدجودی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آمادگی بنیاد مسکن برای سیلاب در آخر هفته که در استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک در سیستان و بلوچستان مقاوم‌سازی شده‌اند و در خصوص این تعداد از واحدهای مقاوم‌سازی شده نگرانی وجود ندارد. نهایتا این واحدها ممکن است دچار آبگرفتگی شوند. اما نگرانی در خصوص ۵۰ درصد واحدهای مسکونی که مقاوم‌سازی نشده‌اند، وجود دارد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: طبق برنامه بنیاد مسکن مقرر است تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک مقاوم‌سازی شوند تا در مواقع بروز حوادث طبیعی آمادگی کامل برای مقابله با بحران وجود داشته باشد.

جودی توضیح داد: با موافقت دولت و تاکیدها و پیگیری‌های رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شده است تا تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به واحدهای مسکونی روستایی تخصیص یابد تا با کمک بنیاد مسکن، مالکان واحدهای روستایی بتوانند اقدام به مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه ساخت و ساز در مناطقی که احتمال سیلاب وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نیز این مشکلات وجود داشت عموما ساخت وسازهای جدید به گونه‌ای است که تمامی پایه‌های ساختمان‌ها با کرسی‌های بالا احداث می‌شود تا در معرض سیلاب قرار نگیرد و حتی دچار آبگرفتگی نیز نشود.