شناسهٔ خبر: 113487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی بیش از ۲ میلیون۶۰۰ تن کالا از بوشهر در ۴ ماهه اول امسال

مهندس شهابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا طی ۴ ماه نخست سال جاری از مبدا استان بوشهر به سراسر کشور جابجا شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا طی ۴ ماه نخست سال جاری از مبدا استان بوشهر به سراسر کشور جابجا شده است .

وی بیشترین کالای جابجا شده  از مبدا  استان بوشهر را شامل  انواع کالای اساسی ، تولیدات پتروشیمی و پالایشگاهها ، سیمان و محصولات کشاورزی ذکر کرد و گفت : این کالاها طی۱۷۰ هزار سفر از مبدا استان بوشهر به ترتیب به مقصد شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز جابجا شده است .

مهدی شهابی با اشاره به وجود  بنادر ، مناطق ویژه اقتصادی ، پالایشگاهها و کارخانه های  تولید سیمان و صنایع وابسته به نفت و گاز در استان گفت : وجود این پتانسیل باعث شده که با وجود شرایط تحریمی و همچنین روند کاهشی جابجایی کالا در بعضی نقاط کشور ، طی سالهای اخیر همواره شاهد رشد جابجایی کالا در سطح استان باشیم .

وی بیان داشت : در این مدت بندر عسلویه با یک میلیون ، بندر بوشهر با۶۰۰ هزارتن و همچنین شهرستان دشتستان با۴۵۰ هزار تن به ترتیب بیشترین سهم و شهرستان تنگستان با عدم حمل کالا کمترین سهم را در جابجایی و حمل و کالا به خود اختصاص داده اند .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان گفت : ۲هزار۹۰۰ انواع کامیون با تعداد ۵ هزار راننده حرفه ای  و ۱۵۴ شرکت حمل و نقل کالا در سطح فعال و وظیفه جابجایی و حمل و نقل کالا را در سطح استان و خارج از آن بر عهده دارند .