شناسهٔ خبر: 113496 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

آسیب سیل به ۵۱ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان/بنیاد مسکن برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در روزهای آتی آمادگی دارد

سیلاب مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان از آسیب سیل به ۵۱ واحد مسکونی روستایی استان که مقاوم‌سازی نشده‌اند، خبر داد.

مصطفی بیگ‌مداح مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آمادگی بنیاد مسکن برای امدادرسانی به سیل احتمالی استان در مناطق روستایی استان اعلام کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در  چهار منطقه استان مستقر شده و در این خصوص آمادگی لازم وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دلگان از عصر روز دوشنبه بازندگی آغاز شد که خساراتی در خصوص مسکن روستایی در این شهرستان گزارش نشده است اما برخی راه‌های آن بسته شده است. در حوزه قصر قند نیز خسارتی اعلام نشده اما آبگرفتگی و در نیک شهر نیز بارندگی گزارش شده بود.

بیگ‌مداح با تاکید بر اینکه تمامی حوزه در حال رصد است و احتمال مسدود شدن برخی راه‌ها در صورت تداوم بارندگی وجود دارد، اعلام کرد:  در شهرستان سرباز در حدود ۳۵ واحد روستایی تخریب شده است.  در دو روستای شهرستان مهرستان نیز ۱۶ واحد مسکونی تخریب شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است احتمال می‌رود تا در واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی نشده و واقع در بافت فرسوده خسارات گزارش شود.