شناسهٔ خبر: 113524 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

صدور هشدار سطح نارنجی برای دو سامانه از سوی سازمان هواشناسی؛

دریای خزر و خلیج فارس فردا مواج می‌شود/ تشدید رگبارهای موسمی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی

موج دریا سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد، افزایش ارتفاع موج و تشدید فعالیت رگبارهای موسمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه اول وزش باد و افزایش ارتفاع موج بوده و از روز پنج‌شنبه ششم مرداد آغاز شده و تا بعد از ظهر جمعه هفتم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۱/۲ متر و در فراساحل تا ۲ متر و منطقه اثر آن دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

اثر مخاطره نیز خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

ممنوعیت در شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی، بویژه تردد با شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی از توصیه‌های سازمان هواشناسی درباره این سامانه است.

سامانه دوم نیز افزایش ارتفاع موج و وزش باد( جنوب‌شرقی) همراه با تشدید فعالیت رگبارهای موسمی اعلام شده که از ظهر چهارشنبه پنجم مرداد تا اواخر وقت جمعه در شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر جریان خواهد داشت.

نوع مخاطره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر بوده و خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به قایق و شناورهای کوچک را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی، بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.