شناسهٔ خبر: 113543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست پایانه مرزی لطف‌آباد خبرداد:

افزایش ۱۲۰ درصدی ترانزیت خروجی در ۴ ماه ابتدایی سال جاری

34884 رویس پایانه مرزی لظف‌آباد گفت: در چهارماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه، تردد ناوگان ترانزیت خروجی و ورودی در پایانه مرزی لطف‌آباد به ترتیب با افزایش ۱۲۰ درصدی و ۸۲ درصدی تردد مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، محسن رکنی بیان داشت: پایانه مرزی لطف‌آباد پس از یک وقفه طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا از اوایل تیر ماه سال جاری به صورت حمل یکسره بازگشایی گردید و تردد ناوگان ترانزیتی از این پایانه مرزی از مسیر کشور ترکمنستان به کشورهای آسیای میانه از سرگرفته شد، که این موضوع موجب افزایش تردد ناوگان ملیت ترکیه به صورت تردد مستقیم گردیده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای بازگشایی این معبر مجاز زمینی تا کنون، تعداد ۳۰۲ دستگاه ناوگان به صورت حمل یکسره از پایانه مرزی لطف‌آباد وارد کشور و تعداد ۱۱۱ دستگاه به صورت حمل یکسره از کشور خارج شده‌اند.

سرپرست پایانه مرزی لطف‌آباد با اعلام اینکه در چهار ماهه اول سال جاری ۷هزار و ۲۵۲ دستگاه ناوگان و یدک ترانزیت خروجی حامل ۱۴۰هزار و ۲۹۲ تن کالای ترانزیتی از طریق این پایانه مرزی از کشور خارج شده‌اند، گفت: این حجم تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش داشته است و عمده این کالاها را مواد پاک کننده، میوه‌جات، مرغ، البسه و مواد اولیه رنگ تشکیل می‌دهد.

مسئول کمیته هماهنگی مرز زمینی لطف‌آباد ادامه داد: در این مدت نیز تعداد ۳هزار و ۱۴۰ دستگاه ناوگان و یدک ترانزیت ورودی حامل ۷۶هزا و ۱۹۷ تن کالای ترانزیتی از طریق این پایانه مرزی وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است و عمده این کالاها را گوگرد، پنبه، پوست گوسفند، پلی اتیلن و ارزن تشکیل داده است.

گفتنی است؛ پایانه مرزی لطف‌آباد در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب عشق آباد، پایتخت کشور ترکمنستان واقع و در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری شمال مشهد مقدس قرار دارد.