شناسهٔ خبر: 113544 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه اضطراری استان خوزستان درباره سامانه مونسون

سیلاب جلسه اضطراری بررسی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی خوزستان در خصوص بررسی سامانه مونسون با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای کمیته اضطرار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی و آمادگی دستگاه های اجرائی در خصوص بررسی سامانه مونسون به ریاست خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل هوشناسی استان و سایر اعضاء کمیته اضطرار استان در محل مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران استانداری خوزستان تشکیل شد.

در این جلسه محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان، در خصوص هشدار ورود احتمالی سامانه مانسونی به استان با ارائه نقشه‌ها، مدل‌های مختلف هواشناسی و نواحی که در آنها احتمال فعال شدن سامانه مانسونی وجود دارد، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور،‌ در ادامه، مدیریت بحران الزام آماده باش و آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی به واسطه صدور هشدار نارجی هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی ورود سامانه مانسون به استان و کلیه تمهیدات در خصوص پیشگیری از حوادث، خطرات و خسارت‌های ناشی از این سامانه را صادر کرد.