شناسهٔ خبر: 113595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد:

خسارت ۳۵۰ میلیاردی تومانی سیلاب به جاده های جنوب سیستان و بلوچستان 

خسارت سیل به راه هاي خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب چند روز اخیر بیش از ٣۵٠ میلیارد تومان به مسیرهاو ابنیه فنی راههای جنوب این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری اظهار داشت: بارندگی های این مدت تاکنون به بیش از ٢٠٠ کیلومتر فرعی، ۱۸۰۰ کیلومتر راه خاکی و ۴۵ ابنیه فنی در جنوب سیستان و بلوچستان خسارت شدید وارد کرده است. 
وی ادامه داد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی و شدت جاری شدن سیلاب پیش بینی می شود خسارت بیشتری به حوزه راههای جنوب استان وارد شود. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: متاسفانه سیل اخیر خسارت زیادی را به جنوب  استان وارد کرده است و بازسازی و بهسازی جاده ها قطعا زمانبر خواهد بود و به محض تامین اعتبارات بازسازی و احیا محورها آغاز می شود.
وی توصیه کرد: با توجه به مسدود بودن هفت مسیر ارتباطی شهروندان ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری جانب احتیاط را به دلیل ناایمن بودن دیگر مسیرها رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت قرمز آب و هوایی در جنوب استان ٣۴٠ نفر در قالب ۵۰ اکیپ گشت راهداری این اداره کل در ١٣ شهرستان جنوب استان به حال آماده باش در آمدند.