شناسهٔ خبر: 113627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد:

ثبت ۲۹ هکتار اراضی کاشان در سامانه شمیم 

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از ثبت ۲۹ هکتار اراضی بخش چهار کاشان در سامانه شمیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اقدامات بعمل آمده در این اداره، اسناد دفترچه ای اراضی بخش چهار کاشان به مساحت‌های ۱۸ و ۱۱ هکتار در سامانه شمیم تثبیت شد.  

وی بیان داشت: طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد.  

وی در خصوص دیگر اقدامات بعمل آمده در حوزه اراضی اذعان داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، صورتجلسه تغییر نمایندگی اراضی به مساحت‌های ۱۸۰ هکتار و ۲۸۲ هکتار تنظیم شد و کارسازی لازم بعمل آمد.