شناسهٔ خبر: 11363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گردهمايي مديران و كارشناسان مديريت املاك اداره كل راه وشهرسازي البرز مطر ح شد؛

با متخلفان ساخت وساز به شدت برخورد می شود

گردهمایی مدیران البرز دادستان عمومي كرج در جمع كارشناسان املاك و حقوقي و رؤساي ادارات اجرايي كل راه وشهرسازي استان البرز گفت: پديده زمين خواري بايد از بين برود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي البرز،در این همایش آموزشی که از سوی مدير املاك  و حقوقي اداره كل راه و شهرسازي استان برگزار شد   ابوالفضل باقرنيا ،مدير كل راه وشهرسازي استان ضمن تشكر از برگزاري اين دوره در خصوص طرح دعوي و اظهار نظر كارشناسان حقوقي در محاكم قضائي در خصوص حق و حقوق بيت المال گفت:‌در نگارش حقوقي بايد دقت لازم را بكار گيرند و در تاريخ رسيدگي به پرونده ها حتما در زمان اعلام شده حضور پيدا كنند تا از حقوق بيت المال دفاع شود .

  دادستان عمومي و انقلاب کرج نیز در خصوص پديده زمين خواري و چگونگي مبارزه با اين پديده گفت : هشدارهاي لازم به كارشناسان حقوقي حتما در زمان رسيدگي به پرونده  بايد ابلاغ نماينده اداره كل راه وشهرسازي را داشته و به نحو احسن از حق و حقوق دولت دفاع نمايد .

رضا شاكرمي در ادامه به تغيیر كاربري زمين هاي كشاورزي و موات اشاره كرد و گفت:‌با هرگونه تغيير كاربري غيرقانوني به خصوص كشاورزي برخورد خواهدشد .

در ادامه آقا ياري معاون داستان كرج  هم با بیان نقش كارشناسان حقوقي و اراضي ملي،افزود: كارشناسان حقوقي بايد براي دفاع از حق و حقوق بيت المال مطالعه دقيق پرونده را داشته باشند .

عقيقي رئيس شعبه سوم دادياري نیز در خصوص تخريب و پاكسازي حريم راه ها و زمين ها ي ملي مطالبي بیان کرد:قبل از هرگونه ساخت و ساز غير مجاز بايد برخورد با متصرف صورت پذيرد در صورت توجه نكردن متجاوز از طريق مقامات قضايي اقدام شود.

وي همچنین افزود:قوه قضایيه با تمامي افرادي كه در زمين هاي بيت المال ساخت و ساز غيرمجاز مي نمايند برخورد قانوني خواهد كرد./

نظر شما