شناسهٔ خبر: 113639 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خبر داد؛

آماده‌باش ۵۰۰ راهدار برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه‌های فارس

سیل کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آماده‌باش ۵۰۰ راهدار برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه‌های این استان در پی هشدارهای هواشناسی خبر داد.

علیرضا راستیار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آمادگی راهداران استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های ناگهانی در این استان گفت: همزمان با هشدارهای هواشناسی، زنگ آماده‌باش برای راهداران استان فارس نیز به صدا در آمد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های حمل ونقل جاده ای استان انجام شد.

وی افزود: در پی هشدار هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب بیش از ۵۰۰ راهدار برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه‌های استان در حال آماده‌باش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه در راستای اجرای اهداف پدافند غیرعامل از ابتدای امسال تنقیه و لایروبی پل‌های استان توسط ادارات تابعه شهرستان‌ها انجام شده است، عنوان کرد: طی روزهای اخیر از مناطقی که احتمال عبور روان آب‌ها در آن وجود دارد نیز بازدید لازم به عمل آمده است.

راستیار با تاکید بر تجربه مدیریت سیل در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راه‌ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.

وی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۲۵ دوربین نظارتی به صورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از تمامی هم استانی‌های عزیز و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما به توصیه‌های ایمنی و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.