شناسهٔ خبر: 113645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

یک هزار میلیارد ریال برای احداث مسیر رفت پل نهم اهواز اعتبار نیاز است

بازدید میدانی پل نهم اهواز مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به بررسی میدانی صورت گرفته حوزه معاونت عمرانی استانداری و مسوولان مدیریت شهری اهواز از زیرساخت های مورد نیاز ویژه پل نهم این کلانشهر گفت: برای احداث مسیر رفت این پل به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، داریوش حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: پل نهم یک معبر مهم و استراتژیک شهر اهواز است که در کمترین زمان ممکن باید تکمیل شده و در دسترس شهروندان اهوازی قرار گیرد.

به گفته وی، عملیات احداث درزهای انبساط این پل که قبلا مورد سرقت قرار گرفته بود به زودی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تکمیل زیرسازی پل جدید که کنار پل موجود قرار دارد، هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تسریع در روند بهسازی و رفع نواقص به وجود آمده در پل نهم و تکمیل راه‌های دسترسی به پل توسط دستگاه‌های متولی امری ضروری است که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این خصوص دستورات لازم را صادر کرده است.

حسینی در خصوص درزهای انبساط به سرقت رفته این پل نیز گفت: در بازه زمانی که این پل مسدود شده بود متاسفانه هفت درز انبساط آن به سرقت رفت که به زودی و به روش‌های اصولی این درزها مجدد بر روی پل اجرا می‌شوند.

وی در خصوص روشنایی پل نهم نیز گفت: در این بازدید مقرر شد شرکت توزیع برق اهواز پایه‌های روشنایی برق پل را در کمترین زمان ممکن نصب کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: برای تکمیل و ساخت مسیر رفت پل نهم از طرف کیانپارس به سمت ملی راه اهواز نیز به جد پیگیری خواهیم کرد تا اعتبار آن سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ درصد از عملیات اجرایی پل جدید در کنار پل نهم انجام شده است گفت: راه‌های دسترسی این پل از سمت ملی راه توسط شهرداری اهواز در حال چهارخطه شدن و احداث است.

حسینی ادامه داد: در این بازدید مقرر شد جدا کننده‌های وسط پل نیز در دستور کار شهرداری اهواز قرار گیرد.

پل نهم اهواز که مزین به نام سپهبد قاسم سلیمانی است در سه خط رفت‌وبرگشت از پارک شهروند ملی راه (ساحلی شرقی) آغاز می‌شود و به انتهای خیابان وهابی (ساحلی غربی) ختم می‌شود.

این پل ترافیک مناطق زیتون کارمندی، کورش، جواهری و زرگان را به سمت شرق اهواز هدایت می‌کند.