شناسهٔ خبر: 113654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات راهداری لرستان برای مدیریت بحران؛

تمام گشت‌های عملیاتی راه و ترابری در آماده‌باش هستند

تمام گشت‌های عملیاتی راه و ترابری در آماده‌باش هستند با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در مناطقی از استان، تمام گشت‌های عملیاتی راه و ترابری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در مناطقی از استان و تصمیمات شورای مدیریت بحران، تمام گشت‌های عملیاتی راه و ترابری این اداره‌کل در قالب ۳۲ تیم متشکل از نیروی انسانی و ماشین‌آلات به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی افزود: بنا به نقشه‌های جوی، بیشترین احتمال سیلاب در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، خرم‌آباد و دورود وجود دارد از این‌رو استقرار گشت‌های راه و ترابری در این مناطق بیشتر از سایر نقاط استان می‌باشد.

مرتضی شیروانی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در این راستا به تمام روسای ادارات راهداری شهرستان‌های تابعه و پیمانکاران پروژه‌های اجرایی و همچنین کارخانجات آسفالت و شن و ماسه اعلام شده است که نسبت به انتقال ماشین‌آلات و سایر تجهیزات قالب‌بندی و آرماتوربندی و... از مسیر سیلاب به نقاط امن اقدام نمایند.

وی از هم استانی‌ها خواست ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پیش از سفر حتما در تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از وضعیت محورها مطلع شوند.