شناسهٔ خبر: 113688 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تقویت سامانه موسمی در مناطق جنوبی کشور/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه موسمی در مناطق جنوبی کشور خبر داد و وضعیت جوی امروز پایتخت را همراه با بارش‌های رگباری پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: طی سه روز آینده در مناطق نیمه جنوبی کشور شاهد ادامه فعالیت سامانه خواهیم بود و در نوار شمالی کشور نیز بارش‌ها ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز، هشتم مرداد ماه، در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از شمال غرب کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد،‌ عنوان کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و مناطق جنوب غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان، استان‌های مرکزی، قم و همدان نیز بارش رگباری را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود:‌ امروز در ارتفاعات البرز در شرق تهران، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان بارش‌ها شدت بیشتری دارند و روز یکشنبه، گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش را تجربه خواهند کرد. 

رفیعی از تضعیف بارش‌ها در جنوب شرق کشور برای روز فردا خبر داد و اظهار کرد: با این حال اما بارش‌های رگباری را در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و غرب اصفهان، استان مرکزی، قم، همدان و شرق لرستان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد،‌ ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال استان فارس و جنوب استان اصفهان بارش‌ها شدت بیشتری خواهند داشت، گفت: روز دوشنبه اما از میزان بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و بارش قابل توجه را در استان مازندران خواهیم داشت. 

رفیعی از تقویت سامانه موسمی در مناطق جنوبی کشور خبر داد و اظهار کرد: طی پنج روز آینده با توجه به تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

وی همچنین آب‌های دریای خزر، آب‌های جنوبی کشور در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را برای امروز، شنبه، هشتم مردادماه، مواج و متلاطم اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: بیشینه دما در تهران امروز ۳۵ درجه خواهد شد و کمینه دما نیز ۲۴ درجه بالای صفر و گاهی مواقع بارش‌های رگباری را خواهد داشت.